U svetu u kojem su potrošači svakodnevno zasuti marketinškim porukama, potrebna im je pomoć kada je reč o tome kojim kompanijama da veruju. Zato će se vaše mušterije pozitivnije osećati u vezi sa kupovinom kada znaju da je vaš biznis autentičan i transparentan. To je naročito važno danas, kada društvene mreže i onlajn mišljenja drugih ljudi daju kupcima više informacija nego ikada ranije – to znači da je reputacija brenda uvek na ispitu. Stotine mišljenja na veb-sajtovima i objava na društvenim mrežama mogu da učine brend još prepoznatljivijim i popularnijim, ali mogu i da mu naruše imidž i unize ugled.
Biti iskren, autentičan i dosledan svojoj filozofiji najbolji je način da se istaknete, da one koji prvi put kupuju kod vas pretvorite u stalne mušterije, i da sa njima stvorite još jaču vezu.
Šta predstavlja autentičnost brenda?
Autentičnost brenda podrazumeva sposobnost kompanije da ostane dosledna svojim temeljnim vrednostima i svojoj suštini. Autentični biznis može na dubljem nivou da se poveže sa svojim kupcima, pošto ga oni doživljavaju kao vrednog poverenja.
Iako to ponekad može da bude složen zadatak u modernom dobu – u kojem se stvari odvijaju brzo i neprestano se menjaju – morate da se ponašate u skladu sa svojim načelima kako biste održali poverenje i lojalnost mušterija. U vreme lažnih vesti i izmišljenih „činjenica“, važnije je nego ikada ranije da budete transparentni sa svojom publikom – da proveravate izvore informacija koje delite sa svetom i da dvaput razmislite pre nego što uradite bilo šta kontroverzno. Na kraju krajeva, takvo postupanje ključan je sastojak uspešnog brendiranja, onog koji će vaš brend istaći u odnosu na konkurente.
Zašto je autentičnost važna za brendove?
• Pre svega, zato što se njome grade poverenje i lojalnost. Kada svoj brend izdvojite od drugih time što ste autentični, to će inspirisati ljude da vam se iznova vraćaju.
• Drugo, autentičnost može da pomogne vašoj kompaniji da bude uočljivija u pretrpanom tržištu. U svetu sa brojnim izborima, autentičnost može da bude ona ključna razlika u vašu korist. Nema mnogo kompanija sa rigidnim vrednostima kojih se drže do poslednjeg slovca, ali ukoliko ste iskreni i nepokolebljivi kada radite pravu stvar, ljudi će sigurno više poštovati vaš biznis.
• Treće, autentičnost je jedinstven način da se stvori posebna veza sa potrošačima. Kada čovek oseća da poznaje brend i da može da mu veruje, znatno je veća verovatnoća da će se i emotivno vezati za njega.
• Za kraj, autentičnost može da vam pomogne da izgradite čvrstu i dugotrajnu reputaciju svoje kompanije. Ako se držite navedenih principa, stvorićete brend kojem se veruje, brend zbog kojeg se ljudi osećaju dobro što ga podržavaju.
5 načina za brendove da ostanu autentični
Postoji nekoliko ključnih saveta za svakog marketing menadžera koji želi da stvori i održi autentični imidž nekog brenda:
1. Budite dosledni temeljnim vrednostima
Vaši kupci trebalo bi da mogu lako da definišu šta je to za šta se vaša kompanija zalaže. Čak i osnovne stvari – kao što su boje, fontovi i celokupni dizajn – treba da odražavaju vrednosti na kojima počiva vaš brend. To će mušterijama dati osećaj više svrhe i učiniće da se osećaju kao deo nečeg većeg i značajnijeg kada kupuju od vas. Primera radi, brendovi na Viberu koriste objektive i stikere kako bi dodali malo boje, malo onog ličnog u svoj marketing – to je originalno, zabavno i ljudima je onda lakše da osete povezanost.
2. Budite transparentni
Vaši klijenti treba da znaju tačno šta dobijaju kada kupuju od vas. Budite otvoreni u vezi sa procesom proizvodnje, sastojcima i svim drugim relevantnim informacijama. Na taj način, vaše mušterije mogu da budu sigurne u svoju kupovinu, i da znaju da su dobili kvalitetan proizvod.
3. Budite konstantni
Ako neprestano menjate svoj logo, veb-sajt ili paletu proizvoda, ljudima će biti komplikovanije da prepoznaju vašu kompaniju i da joj veruju. Probajte da imate konstantan izgled i duh poruke na svakom vašem brendiranom materijalu. Tako će kupci bez muke prepoznati vaše proizvode, gde god da ih vide.
4. Budite na raspolaganju
Ako vaši klijenti imaju pitanje ili brigu, pobrinite se za njih ekspresno i ljubazno. Ako brzo rešite takve stvari, to je jasan znak da cenite njihovu povratnu reakciju i da vam je stalo do toga kakvo iskustvo ljudi imaju sa vašim brendom: poslovne poruke i čet-botovi savršeni su u tom smislu.
5. Budite iskreni.
Vaši kupci će osetiti ukoliko se folirate. Zato – budite svoji i neka osobenost vašeg brenda sija.
Budite svoji i po meri čoveka
Kada se komunikacija odvija bona fide – tj. sa pravim namerama – klijenti to osete. Oni znaju da se brend zalaže za nešto i veruju mu da će ispuniti obećanja koja je dao. Zato je od esencijalne važnosti u marketingu – biti autentičan. Ogromna je razlika kada kupci osećaju da su deo razgovora, u poređenju sa time da osećaju da im se nešto agresivno nameće i prodaje. Kada kompanija i kupci dele iste vrednosti, neuporedivo je verovatnije da će ljudima vaš proizvod postati deo života, da će ga preporučiti najbližima, ali i da će lakše oprostiti eventualnu grešku.