Ovo opsežno istraživanje drogerijski lanac sproveo je povodom borbe protiv menstrualnog siromaštva u svim zemljama koncerna, ali i sveobuhvatne kampanje Žensko zdravlje čiji je glavni fokus ove godine upravo menstrualno zdravlje žena.
Rezultati su dobijeni na osnovu 6.000 ispitanih devojaka i žena na temu menstruacije, uzrasta između 16 i 50 godina u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Italiji, Hrvatskoj, Austriji, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji, Češkoj i Mađarskoj.
U Srbiji, pokazuju ovi rezultati, čak 52 procenta njih smatra da menstruacija predstavlja neprijatnu temu za razgovor. Šezdeset posto ispitanih žena u ostalim državama gleda na menstruaciju kao na „tešku“ temu. Pre svega, zato što se o njoj još uvek ne priča dovoljno i zato što je tabu nastao od prirodnog procesa, koji devojčice u mladosti čini nesigurnim i ima značajan uticaj na njihov doživljaj sopstvenog tela. Svaka treća anketirana žena nije bila uopšte ili dovoljno informisana o prvoj menstruaciji i to uprkos činjenici da svaka provede u proseku 2.000 dana sa menstrualnim krvarenjem tokom života.
S obzirom na to da većinu naših kupaca čine žene, naša dužnost je da ukažemo na izazove sa kojima se mnoge od njih svakodnevno suočavaju i podignemo svest o istim. Teme poput menstrualnog ciklusa i siromaštva imaju značajan uticaj na zdravlje, samopouzdanje i život žena, zato nam je drago što zahvaljujući ovom istraživanju možemo preciznije da mapiramo na koje sve načine možemo da budemo tu za njih i dodatno ih osnažimo. Nakon dugoročnog umanjenja cena Jessa uložaka kao i projekata posvećenih unapređenju ženskog zdravlja koje ćemo podržati kroz konkurs „{ZAJEDNO} jedni za druge!“, sledi i niz donacija koje ćemo usmeriti ka najugroženijim kategorijama žena i devojčica. Takođe, radujemo se i drugoj sezoni letnjeg dm Podcasta, koja će se baviti tematikom ženskog zdravlja na edukativan i zanimljiv način, rekla je Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija, dm Srbija i Severna Makedonija.
Tegobe i ograničenja
Ukupno 74 posto žena navodi bolove u stomaku, grčeve, glavobolju i sl. kao najčešće fizičke tegobe tokom menstruacije. Kod gotovo istog broja žena, osećaju nelagodnosti doprinosi i strah od gubitka krvi u javnosti (69%). Za žene između 30 i 39 godina, ovo predstavlja još veći problem od fizičkog bola. Emocionalne tegobe se češće javljaju kod žena mlađih od 40 godina, a kako bi to sprečile, ispitanice se prvenstveno oslanjaju na lekove, kao i na odmor i opuštanje. Iako stručnjaci često preporučuju sportske aktivnosti, svaka treća žena ih izbegava tokom menstrualnog perioda. Takođe, 27 posto ispitanih žena izbegava i društvene kontakte, a to se posebno odnosi na mlađe generacije.
Odabir menstrualnih proizvoda i finansijski izazovi
Više od polovine žena se izjasnilo da cena igra važnu ulogu prilikom odlučivanja o kupovini - pre svega žene mlađe od 40 godina ističu ovaj aspekt. Proizvodi za menstruaciju se uglavnom biraju na osnovu aspekta „ne sadrži“ (62%), što implicira da je ispitanicama važno da se koriste proizvodi bez hemikalija ili sintetičkih aditiva kao što je parfem. Održivost igra sporednu ulogu (24%) – za mlade žene ovo pitanje je važnije nego za starije.
Kampanja „Zajedno protiv menstrualnog siromaštva“
Nesporno je da besplatni menstrualni proizvodi na radnim mestima kao i u zdravstvenim i obrazovnim ustanovama mogu doprineti da se menstruacija učini „opipljivijom“ i samim tim prihvatljivijom temom. Međutim, 68 procenata ispitanica u Srbiji kaže da nikada do sada nisu primetile besplatne menstrualne proizvode u javnim prostorima.
Sa ciljem da podigne svest o ovoj tematici i doprinese smanjenju menstrualnog siromaštva u našoj zemlji, dm drogerie markt je početkom 2024. dugoročno dodatno umanjio cene uložaka i tampona Jessa u okviru koncepta Uvek povoljno.
Takođe, drogerijski lanac je u okviru sveobuhvatne kampanje Žensko zdravlje najavio i novu sezonu dm Podcasta tokom letnjih meseci, koji će na edukativan i način, uz relevantne sagovornike i eksperte, predstaviti značajne teme i pitanja koja se odnose na poboljšanje fizičkog, mentalnog i menstrualnog zdravlja žena.
Ova inicijativa deo je šireg društvenog angažovanja kompanije u celom regionu, pa će svaka zemlja u kojoj dm posluje sprovoditi razne akcije u smeru očuvanja zdravlja žena i smanjenja menstrualnog siromaštva. Uz brojne i kontinuirane aktivnosti posvećene ženskom zdravlju, dm Srbija je drugu godinu zaredom pokrenuo i konkurs u okviru kog će podržati projekte posvećene unapređenju ove oblasti pod nazivom „{ZAJEDNO} jedni za druge!“.
Izvor: InStore
Ilustracija: dm