Piše: Katarina Šonjić Vujić, Employer Branding Strateg @Kat on coffee, osnivač @Empple
Ko su lokalni igrači?
Lokalni igrači bi bili lokalne nezavisne organizacije koje u Srbiji (ili bilo kojoj državi) samostalno obavljaju edukativne aktivnosti ili aktivnosti koje imaju za cilj da povežu pojedince sa istim ciljem u ekosistemu.
To mogu biti organizacije koje su fokusirane na domensko znanje poput Heapspace-a, DigiTalk-a, SGA, topIC-a ili Empple-a. Takođe, to mogu biti organizacije koje su fokusirane na doprinos nekoj društveno značajnoj temi poput Smart Kolektiva, Razlivališta ili KOMS-a. Lokalni igrači mogu biti i omladinske organizacije poput AIESEC-a, ESTIEM-a i ISWIB-a, koji koordiniraju aktivnosti za mlade talente i izuzetno utiču na perspektivu i spremnost talenata koji tek treba da postanu aktivni na tržištu rada.
Svim ovim organizacijama je značajno da imaju za cilj da unaprede naše tržište u svom domenu, da okupe najvažnije stejkholdere iz oblasti, da edukuju i da pruže nove šanse za unapređenje i povezivanje. Najčešće se njihove aktivnosti ogledaju kroz pisanje najrazličitijih edukativnih tekstova, organizaciju raznih događaja i dovođenje globalno najuticajnijih ljudi baš u naš lokalni ekosistem, kreiranje sadržaja za osvešćivanje o važnim temama poput uređivanja i sprovođenja podkasta ili stvaranje okruženja za pronalazak poslovnih prilika i razvoj preduzetništva.
Zašto da ih podržite?
Svaka organizacija ovog tipa ima izuzetno veliki uticaj, samim tim i potrebu za podrškom što privrede, medija tako i pojedinaca koji su voljni da zajedničkom sinergijom doprinesu da se ciljevi i pozitivan pomak društva zaista i dese. Zadatak nije lak, zbog čega je važno da se osvesti da je svaki doprinos izuzetno važan i neophodan.
Kad konkretno pričamo o privredi i poslodavcima, evo nekoliko razloga zbog kojih biste vi mogli da se uključite u njihove aktivnosti:
1. Ekspertiza i domensko znanje: Vi sigurno imate ekspertizu u određenom domenu, dok lokalni igrači imaju uvid u širu sliku i stanje na tržištu (pored lokalnog, često i uvid u globalne trendove). Na ovaj način možete dobiti uvod gde se vi nalazite, u čemu ste dobri i šta vas očekuje u pogledu trendova i kako da se pripremite i budete konkurentni na tržištu.
2. Povezivanje i razmena: Lokalni igrači okupljaju najrazličitije profile u okviru jedne industrije i svojim aktivnostima vam omogućavaju da brzo i lako dođete do najrelevantnijih pojedinaca i organizacija sa kojima možete ostvariti kvalitetnu konekciju. To se može oslikati dalje kroz kreiranje partnerskih projekata ili kroz zapošljavanje onih najkvalitetnijih u industriji.
3. Razumevanje lokalnog konteksta: Kako ste maksimalno posvećeni vašoj organizaciji i kako da ona nastavi da se razvija i raste, može vam se desiti da izgubite uvid u kontekst lokalnog tržišta i šta je to norma u vašoj industriji. Ovo se može odnositi na benefite, načine rada ili na primer stil komunikacije. Kroz saradnju sa lokalnim igračima možete dobiti uvid u realnost i adekvatno menjati vašu strategiju.
4. Inspiracija za redovne aktivnosti: Okruživanjem onima koji su najmotivisaniji da pomere određenu industriju sigurno dolazite do inspiracije za vaše projekte i uvide na koji način možete ostvariti vaše ciljeve i probuditi kreativne procese.
5. Izgradnja brenda i razvoj strateške slike u zajednici: Kako kažu “Svi smo mi povezani na neki način” - to zaista i važi kada su niše u pitanju. Kroz saradnju sa lokalnim igračima možete ostvariti konekcije sa ljudima koji najviše doprinose promenama u vašoj industriji. Ukoliko ovi pojedinci razumeju vašu viziju i pristup, slika o vašem brendu i suštini će sigurno imati snažnu poruku i dugoročno će uticati na percepciju vašeg brenda.
Kako da povežete zajedničke aktivnosti sa vašim brendom?
Osim filantropskih ciljeva važno je razumeti i dugoročne ciljeve i uticaj na vaš brend koji vam može doneti mnoštvo benefita.
U zavisnosti od svakog pojedinačnog slučaja možemo definisati kako ovo konkretno može izgledati, u nastavku delim nekoliko ideja koje vas mogu inspirisati:
- Komunicirajte vaše vrednosti i viziju: Sve što uradite komunicira. Svaki kolega koji se uključi u aktivnosti lokalnih igrača komunicira. Definitivno je potrebno ovime upravljati i komunicirati zašto radite to što radite, koji je vaš pristup, kako ste došli do određenih rezultata, koje su bile vaše vodilje i u čemu ste grešili. Gde želite da budete i šta menjate u vašem ekosistemu je sigurno poruka koja može biti privlačna vašoj ciljnoj grupi, samo je važno kako ćete to iskomunicirati. Lokalni igrači mogu biti sjajna prilika za ovo.
- Pružite priliku najaktivnijim kolegama da imaju novo iskustvo i skok van zone komfora: U saradnji sa lokalnim igračima možete aktivirati vaše kolege da drže predavanje ili radionicu, da se aktiviraju kroz networking aktivnosti ili kroz uređenje vašeg prostora (štanda) u okviru događaja koji posećujete. Ovo može biti sjajno iskustvo za vaše kolege da se oprobaju u različitim oblicima javnog nastupa i dodatno obogate iskustvo rada u vašoj kompaniji.
- Ostavite jak trag koji se dugo pamti: U mnoštvu prilika za komunikaciju vašeg brenda i kulture, provlače se i prilike za predstavljanje vaše ekspertize. Ukoliko date vrednost publici i podelite bilo šta što im može biti korisno, ostavićete jak trag. Posebno ukoliko kreirate sinergiju sa svim aktivnostima u koje ulažete u toku godine i predstavite baš vaš identitet.
- Testirajte nove koncepte i tražite feedback: Ukoliko ste u procesu eksperimentisanja i testiranja, aktivnosti lokalnih igrača mogu biti sjajna prilika za testiranje i feedback. U veoma jednostavnoj postavci možete dobiti dragocen feedback ljudi iz određene ekspertize i pripremiti se za narednu fazu.
- Budite deo kolektivnog doprinosa: Svaki lokalni igrač izveštava o doprinosu koji je mreža ostvarila. Svi smo svesni da velike promene ne mogu doći pojedinačnim akcijama, već kroz zajednicu i kolektivnu akciju, što je neophodno kako bi svaki lokalni igrač napravio promenu zbog koje postoji. Imate priliku da budete deo ovog doprinosa i da povežete sve vaše napore u strateški pravac.
Ukoliko nakon ovog tekste poželite da se uključite u aktivnosti ovih (ili nekih drugih) lokalnih igrača, slobodno im se proaktivno javite. Svi su izuzetno otvoreni i sa velikim entuzijazmom dočekuju sve ideje i inicijative. Sigurno ćete lako osmisliti zajedničke aktivnosti koje će dovesti do obostranog zadovoljstva i, na kraju dana, pozitivnog pomaka na našem tržitu.
O AUTORU |
Foto: Katarina Šonjić Vujić