Pokušaji da se cene podignu sporije nisu bili dovoljni da povrate kupce koji vode računa o cenama, ne samo za P&G, već i za Nestle i Unilever na primer, jer su i oni prošle nedelje prijavili rast prodaje u prvoj polovini godine ispod očekivanja.
P&G je dosta uložio u lansiranje novih proizvoda za svakodnevnu upotrebu, kao što su Tide Evo deterdžent u obliku pločica i jeftiniji brend pelena Luvs Platinum Protection, pokušavajući da pridobije kupce koji traže jeftinije opcije. Kompanija je, takođe, povećavala ulaganje u promocije i nudila popuste, što je rezultiralo nižim cenama za neke od proizvoda, a to je uticalo na njenu organsku prodaju naročito u najvećem segmentu – proizvodima za pranje tkanina i onima za održavanje kuće.
Neto prodaja P&G-a u četvrtom kvartalu pala je na 20,53 milijarde dolara sa 20,55 milijardi dolara pre godinu dana. Analitičari London Stock Exchange-a su očekivali 20,74 milijarde dolara. P&G je prijavio rast prodaje u ukupnoj količini od 1% u posmatranom periodu, dok su prosečne cene u svim kategorijama proizvoda, takođe, porasle za 1%.
Ovaj FMCG gigant očekuje rast prodaje u rasponu od 2% do 4% za fiskalnu 2025, u poređenju sa očekivanjima analitičara o porastu od 3,04%.
Izvor: esmmagazine
Foto: P&G