Izvor: Euromonitor International
Industrija je ušla u negativnu teritoriju, što je retka pojava, koja naglašava ozbiljnost trenutnih izazova, rekao je Spiros Malandrakis, šef istraživanja alkoholnih pića u Euromonitor International-u.
Kako je istakao, izveštaj pokazuje da, uprkos padu određenih kategorija poput hard seltzera (-16,9%) i konjaka (-9,5%), još uvek postoje oblasti rasta. Ready-to-drink pića na bazi žestokih alkoholnih pića su tako zabeležila rast od 8%, bezalkoholne kategorije beleže procvat, a penušava vina profitiraju od prelaska potrošača s šampanjca na jeftinije opcije.
Kako potrošači sve češće biraju bezalkoholne i niskoalkohole opcije u supermarketima i barovima, fokus će se pomeriti ka funkcionalnosti i jedinstvenim formulacijama, što će posebno privući mlađe milenijalce i Gen Z potrošače. Nasuprot tome, neki segmenti su u procvatu, što pokazuje da još uvek postoje prilike za rast, dodao je Malandrakis.
Izveštaj takođe pokazuje da su performanse u prodaji u supermarketima i ugostiteljstvu značajno usporile, pri čemu je prodaja u supermarketima doživela pad obima od 0,7% dok je prodaja u ugostiteljstvu zabeležila rast od 1%.
Kako post-pandemijska efervescencija bledi, 2023. godina postaje nalik dobro izbalansiranom negroniju: gorki tonovi usled makroekonomske i geopolitičke nesigurnosti nalaze ravnotežu u opreznom optimizmu. Iako i dalje postoje brojni kratkoročni rizici i većina kategorija i tržišta su pod pritiskom, industrija alkoholnih pića se naizgled uspešno suočava sa stalnim izazovima i pokazuje otpornost. Ipak, pred nama su još uvek izazovi, rekao je Malandrakis.
Više informacija mogu se pronaći u izveštaju "Svetsko tržište alkoholnih pića 2024".