Summi1
Summit2

Igor Jokić, Nelt Grupa: Takmičimo se protiv nas samih da bismo postigli najbolji rezultat

REČ, DVE SA DISTRIBUTEROM

Intervju

13.09.2024

Kao jedan od najuspešnijih poslovnih sistema u našem regionu, Nelt Grupa svoju istoriju piše već 30 godina, stremeći, između ostalog, svakodnevnom cilju distribucije - 100% proizvoda u 100% objekata, tokom 100% vremena. U njihovom portfoliju nalazi se roba široke potrošnje, duvanski i farmaceutski proizvodi. Kako sami navode, kroz isporuku visokokvalitetnih proizvoda, na najbezbedniji i najbrži način veruju da poboljšavaju kvalitet života ljudi na tržištima na kojima posluju, u Jugoistočnoj Evropi i podsaharskoj Africi.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Igor Jokić, menadžer prodaje Nelt Grupe osvrnuo se na kratko na osnovne principe njihovog poslovanja, a ono što je posebno ovom prilikom istakao jeste Neltova orijentacija na ljude, kao prvi zadatak svakog menadžera. 

Koji proizvod u vašem portfoliju se pokazao kao najpopularniji? I da li imate možda planove za širenje asortimana?  
S obzirom na veličinu i kompleksnost portfolija koje radimo na tržištu Republike Srbije ne postoji jedan ili nekoliko proizvoda koje možemo označiti kao najpopularnije. Svakako u okviru svakog distributivnog portfolija i kategorije jasno znamo ko su nosioci prodaje, one koje potrošači najviše traže i koriste. Međutim, ne mogu ih pojedinačno navoditi, jer bi to uzelo previše prostora. Ali, verujem da većina zna koje su to omiljene čokolade ili čokoladice mnogih, šta iznosimo kao meze pred drage goste, šta je prvi izbor majki za njihove bebe, sredstvo za ličnu higijenu i šta je najbolja alternativa pušenju, ako već ne možete da prestanete sa pušenjem. Sve to, ili dobar deo toga do domova i trpeza dolazi preko, ili direktno iz Nelta.

Koji su glavni izazovi u pogledu distribucije i logistike unutar vašeg poslovanja? 
Izazova nam ne nedostaje, i svaka godina je priča za sebe. Naš zadatak je da obezbedimo stalno i neprekinuto prisustvo proizvoda na policama naših kupaca, a prepreke na tom putu su razne. Izazovi u proizvodnji, čega smo naročito bili svedoci u toku prošle godine, nedostatak radne snage (vozači, dostavljači…), jer ljudski faktor postaje sve bitniji faktor, uprkos procesima digitalizacije i automatizacije. Rast troškova poslovanja, kroz rast cena energenata, cene zakupa i slično je nešto na šta moramo da računamo u našim naporima da ispunimo očekivanja principala, kupaca, i naravno, potrošača. Srpsko tržište je i dalje diversifikovano. Ključni kupci ne odustaju od ekspanzije, dok se domaći kupci organizuju, braneći svoju tržišnu poziciju, čak se i šire. U isto vreme i dalje je prisutan veliki broj individualnih radnji u našem komšiluku. Takođe, određeni asortiman kupujemo na benzinskim pumpama ili kioscima. Ne smemo zaboraviti ni online kupovinu koja jeste i tek će postati bitan faktor poslovanja u regionu. Ovo daje mnogo kompleksniji zadatak kompaniji kao što je Nelt. Treba da odgovorimo svim izazovima, u odnosu na zadatak sličnih kompanija na slovenačkom ili austrijskom tržištu, na primer. Zato Nelt u svom poslovanju vodi računa o industrijskim standardima, ali u principu se takmičimo protiv nas samih, kako bismo zadovoljili sve u lancu i postigli najbolji rezultat.

S obzirom na veličinu i kompleksnost poslovanja na dva kontinenta, svesni smo naše odgovornosti kada je reč o održivosti poslovanja i na koji način doprinosimo i društveno-ekonomskom okruženju.

Koliko vaša kompanija ulaže u tehnološke inovacije i digitalizaciju sistema? 
U okviru zvanične strategije “Accelarate 2025“ veliki fokus, a time i ulaganja, su u pravcu tehnoloških inovacija, automatizacije i digitalizacije. U saradnji sa vodećim kompanijama u tim oblastima, razvijamo i implementiramo razna rešenja u domenu prikupljanja, obrade i korišćenja informacija, unapređenja u internim procesima, ali i u B2B komunikaciji. Iskustva u digitalizaciji sa našim strateškim partnerom PMI su nas ohrabrila da ubrzamo i u pravcu razvoja i implementacije aplikacije Nelt Market, o čemu će se tek govoriti u narednom periodu. Ovome smo izuzetno posvećeni, zaista je svako od nas, iz svog domena, uložio svoje znanje, trud i veliki broj radnih sati u digitalnu budućnost Nelta.

Sve se više govori o implementaciji ESG standarda. Koliko ste na tom polju odmakli? 
Nelt je distributivni lider, ozbiljan logistički partner i proizvođač brendova. S obzirom na veličinu i kompleksnost poslovanja na dva kontinenta, svesni smo naše odgovornosti kada je reč o održivosti poslovanja i na koji način doprinosimo i društveno-ekonomskom okruženju. Na nivou Grupe, posvećeni smo integrisanju ESG principa održivosti u sve aspekte našeg poslovanja, sprovodeći ih u delo kroz digitalizaciju, nove tehnologije i druge inicijative kako bismo osigurali kontinuirani rast kompanije, zaštitili životnu sredinu i unapredili lokalne zajednice kroz targetirane programe.  
Za nas je posebno važno, ukoliko govorimo o društvenoj odgovornosti, trogodišnje strateško partnerstvo koje smo potpisali sa UNICEF-om, usmereno na jačanje obrazovnih sistema u Srbiji, Severnoj Makedoniji, Bosni i Hercegovini i Angoli, za šta izdvajamo 1,3 miliona američkih dolara u periodu od tri godine. Saradnja Nelt Grupe i UNICEF-a bavi se ključnim globalnim pitanjem nezaposlenosti mladih i potrebom za integracijom tehnologije u obrazovne sisteme. Ovo je tip partnerstva za koji smatramo da će doprineti i stvaranju bolje budućnosti za naredne generacije i samim tim smislenim promenama u društvu. Inicijativa predstavlja do sada najopsežniju saradnju između UNICEF-a i neke kompanije iz Srbije. 

U poslednje vreme mnogo se priča o nedostatku radne snage. Kako se vi borite sa ovim problemom? 
Ovo nije samo izazov Nelta, jer smo svedoci određenih trendova u Srbiji i šire. Imajući u vidu moje iskustvo, kroz rad u više zemalja i u različitim kompanijama, mogu da kažem da je Nelt dobar poslodavac koji svoje zakonske i sve ostale dogovorene obaveze ispunjava na maksimalno korektan način. Takođe, trudimo se da obezbedimo našim zaposlenima sve da bili zadovoljni svojim radom u kompaniji. Mogućnost rada od kuće, privatno zdravstveno osiguranje, edukacija, mogućnost napredovanja i rada na drugim tržištima i različitim sektorima, sve to Nelt čini atraktivnim poslodavcem. Svedoci smo povećanja cena i inflacije, a Neltov odgovor na to je kontinuirano povećanje zarada, ali i adekvatno nagrađivanje zaposlenih za napore i rezultate koje ostvarujemo. Orijentacija na ljude u Neltu je prvi zadatak svakog menadžera, jer ljudi su naša konkurentna prednost i najveća vrednost. Istakao bih i redovno merenje „zdravlja“ organizacije i konkretizaciju dobijenih zaključaka i rezultata, prema čijim se ostvarenjima Nelt svrstava u rang vodećih svetskih kompanija. Iako možda distribucija nije tako atraktivan sektor kao što je bila pre 15 ili 20 godina, ali se i uprkos tome svake godine nama pridružuju mladi, inteligentni i radoznali ljudi, što nas samo ohrabruje i dodatno motiviše da nastavimo da radimo na tome da i dalje budemo prepoznati kao atraktivan poslodavac, koje nudi motivišuće i inspirativno radno okruženje.