Summi1
Summit2

Nemačka: U poseti Aldi Nord-ovom ANIKo diskontu

POSETA TRGOVINI

Iz ugla stručnjaka

13.11.2024

Najnoviji koncept prodavnica Aldi Nord-a u Nemačkoj unapređuje efikasnost i stavlja poseban akcenat na voće i povrće, odražavajući svoju posvećenost cenovnom liderstvu na tržištu. Optimizacijom procesa u prodavnici i fokusiranjem na privatne robne marke, Aldi Nord nastoji da pojednostavi operacije dok poboljšava iskustvo kupovine za svoje kupce.

Autor: Sebastian Rennack, međunarodni retail analitičar

U okviru svoje strategije oporavka, Aldi Nord je 2018. godine u Nemačkoj predstavio novi koncept prodavnica pod nazivom ANIKo (Aldi Nord Instore Konzept). Od tada je novi model prodavnica nekoliko puta osvežavan. Najnovija revizija stavlja glavni fokus na sveže proizvode i rešenja koja povećavaju efikasnost u prodavnicama.

Nedavno sam posetio ove modernizovane objekte Aldi Nord-a u Nemačkoj.

Kao jedna od najvidljivijih promena u najnovijoj iteraciji, uvedenoj širom zemlje početkom 2022. godine, je deo sa voćem i povrćem koji je pomeren na ulaz prodavnice. U prethodnom modelu, diskonter je svoju prepoznatljivu sekciju svežih proizvoda postavljao u formi pijace sa policama u zadnjem delu objekta.

Voće i povrće predstavljaju "bojno polje" za Aldi Nord. U maju ove godine, kompanija je objavila da želi da bude “jasni cenovni lider” u ovoj kategoriji. U to vreme, diskonter je ostvario povećanje tržišnog udela u grupi proizvoda za 1,5 procentnih poena na godišnjem nivou. Da bi to postigao, Aldi Nord je najavio da će namerno žrtvovati marže.

Komercijalno, novi izgled prodavnice stavlja veći naglasak na asortiman praktičnih proizvoda, ali i na veganske i vegetarijanske opcije. U skladu s vraćanjem snažnijem fokusu na privatne robne marke poslednjih godina, pakovanja ovih proizvoda su prilagođena kako bi još jače komunicirala kvalitet.

U dvostrukom fokusu na efikasnost procesa u prodavnici, Aldi Nord sada čitav asortiman vina nudi isključivo u kartonskim pakovanjima, čak i premijum vina. Informacije o proizvodima, koje su ranije ručno dodavane pored cenovnih traka, sada su uključene na pakovanjima proizvoda kako bi se optimizovalo radno vreme zaposlenih. Jedine dodatne informacije na policama, štampane u prodavnici, su znakovi za organske i veganske proizvode, postavljene pored odgovarajućih oznaka na policama.

Radi lakšeg postavljanja promotivnih artikala u prodavnici, promotivni proizvodi na krajevima polica nalaze se isključivo na četvrt-paletnim ili polupaletnim prikazima.

Široki prolazi i uniformna dubina polica stvaraju osećaj jasne strukture za kupca, omogućavajući skladištenje veće količine zaliha na podu prodavnice i čine rad efikasnijim.

Prostrana sekcija za voće i povrće na ulazu u prodavnicu ima za cilj da prenese svežinu i vrednost.

U neposrednoj blizini sekcije za voće i povrće, redizajnirani zidni frižider brenda „Aldi To Go“ sadrži kvarljive i proizvode za praktičnu upotrebu.

Od leta 2023. godine Aldi Nord je počeo da ujedinjuje svoje brendove kafe. Raniji Aldi Nord brendovi kafe Markus i Moreno relansirani su pod privatnim brendom Barissimo, koji sada obuhvata i rashlađene proizvode. 

S pekarskim odeljenjem na početku prodavnice, Aldi Nord stavlja snažan naglasak na svežinu. Trodimenzionalni znakovi za odeljenje, korišćeni ranije, uklonjeni su.

Kao deo svoje inicijative za nultu količinu otpada, diskonter nudi hleb pečen prethodnog dana po jedinstvenoj ceni od 50 centi.

Aldi Nord pokazuje svoju stručnost za sveže rashlađene proizvode. Riba, vegetarijanski i veganski proizvodi, kao i mesni proizvodi poređani su oko promotivne police za meso. 

Posebno osvetljenje na policama efektno ističe asortiman kobasica i mesnih prerađevina. Crvene kartonske kutije dominiraju kategorijom, dok zelena boja signalizira organske proizvode. 

Da bi naglasio kvalitet svojih privatnih brendova, Aldi Nord na prednjoj strani pakovanja prikazuje oznake kvaliteta neutralnih laboratorija, Nutri-Score vrednost, standarde dobrobiti životinja i Aldi Kôd transparentnosti (ATC), koji omogućava praćenje proizvoda do proizvođača. 

Premijum sir prikazan je u posebno osvetljenoj polici, a dizajn je minimalistički u skladu s tradicijom Aldija.

U zadnjem delu prodavnice, promocije neprehrambenih proizvoda koje počinju ponedeljkom i četvrtkom jasno su odvojene. 

U delu sa neprehrambenim proizvodima Aldi promoviše svoju online prodavnicu. 

U novom konceptu, čitav asortiman vina prikazan je u kartonskim kutijama, uključujući i premijum vina. 

Zemlja porekla i tip vina sada su odštampani na transportnom pakovanju. Ranije su ove informacije bile štampane u prodavnici i stavljane pored etikete sa cenom. 

U delu sa suvim proizvodima, na čelu promotivnih gondola su ili četvrt-paletna ili monopaletna pakovanja. 

Koncept Aldi Nord-a uključuje široke prolaze i uniformnu dubinu polica, čime se kupcima olakšava snalaženje i omogućava skladištenje više proizvoda u prodajnom prostoru. 

Na kasi, direktno iznad pokretne trake, Aldi prodaje duvanske proizvode, digitalne dopune, prepaid i poklon kartice.

O AUTORU
Sebastian Rennack je osnivač Aletos Retail Advisory, internacionalni retail analitičar i bivši međunarodni dopisnik Lebensmittel Zeitunga, vodećeg nemačkog nedeljnog poslovnog lista za FMCG sektor. Takođe, ima veliko praktično iskustvo u industriji kao bivši član međunarodnih timova za operacije Schwarz grupe i Metro grupe u Poljskoj, Ukrajini i Rusiji.

Foto: Sebastian Rennack