Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs
Emilija Babin, marketing menadžer ove kompanije probudila nam je radoznalost najavljujući i uvođenje nove kategorije u njihov asortiman. Ono što je posebno istakla jeste i da kompanija mnogo ulaže u motivaciju i edukaciju kadra, čemu govori u prilog i činjenica da je veliki deo zaposlenih u kompaniji po deceniju i duže.
Koji proizvod u vašem portfoliju se pokazao kao najpopularniji? I da li imate možda planove za širenje asortimana?
Naš vodeći brend, koji ujedno zauzima najveći deo našeg asortimana jeste Golden Rose dekorativna kozmetika. Kao brend sa najširim asortimanom među dekorativnim brendovima u svom asortimanu ima i najširu paletu lakova, ruževa, maskara...
Jedna od najpopularnijih kategorija u našem portfoliju obuhvata Golden Rose karmine. U ovoj sezoni najtraženiji su sjajevi za usne, među njima bih izdvojila Golden Rose Miss Beauty Lip Tint Oil i Miracle ruževe sa svojom laganom teksturom. Ali, kako je klasika uvek u modi spomenula bih još jedan bestseller, a to je Golden Rose Matte Lipstick Crayon.
Tokom letnje sezone, kod naših potrošača izdvojila se i kolekcija za negu kose na prirodnoj osnovi. U pitanju su Aroma Natural šamponi, balzami i maske koji u svom sastavu imaju 96% prirodnih sastojaka. Ovi proizvodi su idealni za negu kose tokom letnje sezone, jer su pogodni za čestu upotrebu, ne isušuju kosu i ne ostavljaju trag silikona u vlasištu.
Naš asortiman se konstantno širi, pre svega, novitetima na polju kozmetičkih proizovda čime pratimo zahteve naših potrošača, ali i diktiramo sopstvene trendove. Takođe, u najavi je i uvođenje nove kategorije za nas, kao distributera, o čemu će uskoro biti reči.
Koji su glavni izazovi u pogledu distribucije i logistike unutar vašeg poslovanja?
Naši brendovi, koje zastupamo i uvozimo su iz Turske, Bugarske i Švajcarske i, bez obzira na globalna dešavanja u predhodnom periodu, mi nismo imali problema i većih izazova kada je nabavka u pitanju. Što se tiče distribucije i logistike i mi, kao i sve kompanije širom države, a i sveta, borimo se sa brojnim izazovima, od konstantnog rasta troškova do ljudskog faktora koji u velikoj meri utiče na kompletan lanac distribucije.
Sa druge strane, kupci danas očekuju sve brže, pouzdanije isporuke, često bez dodatnih troškova za transport, što stvara dodatni pritisak na logistički lanac. Implementacija i održavanje savremenih tehnologija i sistema za praćenje lagera, narudžbina i isporuka, kao i ekoloških logističkih praksi su deo našeg poslovanja i nešto što nam pomaže da budemo što efikasniji, da odgovorimo na zahteve potrošača i da održimo kako kvalitet tako i brzinu pri isporuci.
Koliko vaša kompanija ulaže u tehnološke inovacije i digitalizaciju sistema?
Naša kompanija prepoznaje ključnu ulogu tehnoloških inovacija i digitalizacije u modernizaciji i unapređenju naših poslovnih procesa. Kao marketing menadžer, mogu potvrditi da značajan deo našeg budžeta ide na ovu oblast. Kao što sam i ranije spomenula, koristimo automatizovane sisteme za upravljanje zalihama, obradu narudžbina i logistiku kako bi smanjili troškove, povećali efikasnost i smanjili greške. Ulažemo u razvoj i unapređenje naše e-trgovinske platforme i mobilne aplikacije kako bismo omogućili lakšu i bržu interakciju kupaca sa našim proizvodima i uslugama. Koristimo napredne analitičke alate i platforme za prikupljanje, analizu i interpretaciju podataka, što nam omogućava donošenje odluka na bazi potkrepljenih podataka i identifikaciju novih poslovnih prilika. Posebnu pažnju posvećujemo obuci i edukacijii naših zaposlenih kako bi se osigurala njihova spremnost za rad sa novim tehnologijama i sistemima i kako bi mogli da zajedno pratimo trendove i odgovaramo na zahteve trzista. Cilj nam je kontinuirano unapređivanje naših tehnoloških kapaciteta kako bismo ostali konkurentni na tržištu i pružili najbolju moguću uslugu našim kupcima.
Naša kompanija prepoznaje ključnu ulogu tehnoloških inovacija i digitalizacije u modernizaciji i unapređenju naših poslovnih procesa. |
Sve se više govori o implementaciji ESG standarda. Koliko ste na tom polju odmakli?
Naša kompanija razvija ciljeve i na ovom polju. Do sada u našem poslovanju uspeli smo da uvedemo mere za smanjenje emisije CO2 u našim logističkim procesima i transportu. To između ostalog, uključuje optimizaciju ruta za isporuku. Pakovanja smo prilagodili veličini i obliku trebovanja (imamo pet dimenzija transportne ambalaže od recikliranih materijala). Radimo sa dobavljačima koji su posvećeni održivim praksama, uključujući korišćenje recikliranih i obnovljivih materijala dok pojedini dobavljači imaju sopstvene pogone za reciklažu. Svi naši brendovi redukuju svoja pakovanja, kako bi smanjili otpad. Uložili smo u tehnologije koje smanjuju potrošnju energije, kao što su energetski efikasni sistemi za grejanje i hlađenje. Implementirali smo programe za obuku i razvoj zaposlenih, i aktivno se angažujemo u lokalnim zajednicama kroz različite inicijative i donacije…
U poslednje vreme mnogo se priča o nedostatku radne snage. Kako se vi borite sa ovim problemom?
Ovde bih želela da naglasim da se politika naše kompanije bazira na motivaciji postojećeg kadra, pre svega kroz:
-Razvoj i obuku: Ulažemo u programe obuke i profesionalnog razvoja kako bismo našim zaposlenima omogućili napredovanje u karijeri unutar kompanije.
-Radno okruženje: Stvaramo podržavajuće i pozitivno radno okruženje koje podstiče timski rad, inovacije i priznanje za postignuća.
-Povratne informacije i angažman zaposlenih: Redovno prikupljamo povratne informacije od zaposlenih i radimo na unapređenju radnih uslova na osnovu njihovih sugestija.
Takođe, nove kandidate privlačimo tako što aktivno radimo na jačanju našeg brenda kroz pozitivne priče zaposlenih, angažovanje u zajednici i prikazivanje naše korporativne kulture na društvenim mrežama i drugim platformama. Sa ponosom mogu da istaknem da smo kompanija koja danas zapošljava više od 120 ljudi. Najveći broj zaposlenih radi godinama u našoj firmi, pri čemu je više kolega u našem timu i duže od 15-20 godina.