Prodaja piva je u prvih šest meseci porasla za 2,1%, što je ispod očekivanja analitičara za rast od 3,4%.
Neto gubitak kompanije iznosio je 95 miliona evra (103 miliona dolara), prvenstveno zbog negotovinskog umanjenja vrednosti zbog ulaganja od 874 miliona evra u kinesku kompaniju CR Beer.
Iz kompanije su objasnili da je otpis rezultat pada cene deonica CR Beer-a usled zabrinutosti oko potražnje kineskih potrošača, a ne operativnog učinka kineske kompanije.
Pored toga, kompanija je nedavno najavila planove za zatvaranje jedne od svojih pivara u Vijetnamu ovog meseca. Vest o zatvaranju objekta, najmanjeg od šest objekata kompanije u Vijetnamu, dolazi nakon dvocifrenog pada tržišta piva u ovoj državi po prvi put posle nekoliko decenija.
Kompanija je nakon objavljivanja rezultata za prvo polugodište revidirala svoju prognozu za organski rast operativne dobiti, te sada očekuje rast između 4 i 8%. Prethodne smernice kompanije ukazivale su na nizak do visok jednocifreni rast.
Nakon što je izvestila o slabijim rezultatima od očekivanih u prvom polugodištu, deonice kompanije pale su za 6,5%.
Izvor: Seebiz
Foto: Heineken