Summi1
Summit2

Nielsen Audience Measurement: Sir najoglašavaniji mlečni proizvod

VKK - Mleko i mlečni proizvodi

Analize

03.09.2024

Klasa Pudinzi, voćni jogurti i ostali mlečni deserti beleži 16,5% udela u TV oglašavanju, zatim Program mlečnih proizvoda sa 16,2%, potom Jogurt i Kefir sa 15,6%, te Mlekosa 15,3% udela u ukupnom oglašavanju ove kategorije proizvoda na srpskom tržištu tokom analiziranog perioda. U preostalih 19,5% udela spadaju Čokoladna mleka i proteinski šejkovi sa 14% i Pavlaka za kuvanje sa 5,5% udela

Autor: Nielsen Audience Measurement 

Pregled TV oglašavanja kategorije Mlečni proizvodi, u okviru sektora Prehrambeni proizvodi i bezalkoholna pića, kojom se bavimo u ovom broju, zasnovan je na EqGRP, kao merilu ulaganja u TV oglašavanje baziranom na ostvarenim GRP (Gross Rating Point) svedenim na tridesetominutni spot radi uporedivosti kampanja različitih dužina spotova. Podaci se odnose na Total Populaciju Srbije starosti 4+, kao i aktivnosti oglašivača i brendova kategorije proizvoda Mlečni proizvodi na TV kanalima sa nacionalnom pokrivenošću u periodu od 12 meseci – od 1. juna 2023. godine, zaključno sa 31. majem 2024. godine. U obzir su uzeti podaci o ostvarenim EqGRP tokom gledanosti uživo i u odloženom režimu gledanja u okviru sedam dana od emitovanja kampanja na analiziranim TV stanicama. 

Prehrambeni proizvodi i bezalkoholna pića predstavljaju drugi sektor proizvoda, odmah iza Trgovine što se tiče aktivnosti TV oglašavanja i na njega otpada 16,5% udela u ukupnom TV oglašavanju tokom analiziranog perioda. U okviru navedenog sektora na petom mestu je kategorija Mlečni proizvodi sa 7,6% udela u oglašavanju pomenutog sektora proizvoda na srpskom tržištu tokom analiziranih 12 meseci. 

Detaljniji presek same kategorije Mlečni proizvodi ukazuje na to da 16,9% udela u kategoriji otpada na TV oglašavanje klase Sir, zatim sledi klasa Pudinzi, voćni jogurti i ostali mlečni deserti sa 16,5%, zatim Program mlečnih proizvoda sa 16,2%, potom Jogurt i Kefir sa 15,6%, te Mleko sa 15,3% udela u ukupnom oglašavanju ove kategorije proizvoda na srpskom tržištu tokom analiziranog perioda. U preostalih 19,5% udela spadaju Čokoladna mleka i proteinski šejkovi sa 14% i Pavlaka za kuvanje sa 5,5% udela. 

Raspodela klasa kategorije Mlečni proizvodi i njihov udeo u okviru TV oglašavanja prikazani su i na grafikonu. 

Kada posmatramo samu kategoriju Mlečni proizvodi, više od 85% udela u oglašavanju otpada na dve kompanije. Prvo mesto u TV oglašavanju pripada kompaniji Lactalis – Dukat sa udelom od 43,4% ostvarenih EqGRP u okviru kategorije, a na drugom mestu je kompanija Imlek sa 43,3% udela u TV oglašavanju kategorije. Značajno manji udeo u TV oglašavanju je razdeljen između sledećih kompanija Muller sa 8% udela; zatim Paraćinka Paraćin sa 3,2%, te Zanetti sa 1,2% i ostalo sa 1% udela u ukupnom TV oglašavanju kategorije Mlečni proizvodi na srpskom tržištu.  

Presek TV oglašavanja pojedinačnih brendova kategorije Mlečni proizvodi pokazuje da najveći udeo u njemu zauzima Dukat sa 20,3% ostvarenih EqGRP u okviru te kategorije, na drugom mestu je Moja Kravica sa 19,2% udela, sledi President sa 10,8%. Zatim slede Imlek Čokoladno Mleko - 10,1% i ostali brendovi sa manje od 10% udela u TV oglašavanju kategorije. 


U okviru kategorije proizvoda Mlečni proizvodi oglašivači su najveći deo ulaganja u TV oglašavanje usmerili na proizvode koji pripadaju klasama Ostali mlečni proizvodi i Sir. Što se proizvođača tiče, najaktivniji u TV oglašavanju su bili Lactalis - Dukat i Imlek sa svojim proizvodima iz ove kategorije, dok je u televizijskom oglašavanju pojedinačnih brendova na srpskom tržištu u analiziranom periodu najzastupljeniji Dukat. 

O istraživanju 

U dinamičnom okruženju, kakvo je TV tržište, nezavisni, pouzdani i transparentni podaci o gledanosti su preduslov za uspešno poslovanje svih učesnika tržišne utakmice. Iz tog razloga, misija naše kompanije je uspostavljanje jedinstvenog sistema za merenje TV auditorijuma koji podjednako koriste TV stanice, medijske agencije i oglašivači u svom svakodnevnom poslovanju, a koji je baziran  upravo na pouzdanim, nezavisnim i transparentnim podacima o gledanosti. Tome doprinosi činjenica da smo deo multinacionalne kompanije koja se bavi merenjem više od 40% svetskog TV auditorijuma, kao i skoro dve decenije iskustva u elektronskom merenju auditorijuma na srpskom tržištu. 

 

O kompaniji 

Nielsen Audience Measurement se bavi merenjem TV auditorijuma putem najsavremenije metodologije koja podrazumeva primenu elektronskih merača gledanosti, piplmetara. Podaci su produkovani na dnevnom nivou i bazirani su na panelu od 1.100 domaćinstva sa više od 3.000 pojedinaca koji je reprezentativan za kompletnu populaciju Srbije bez Kosova, starosti četiri godine i više.