Prodaja slanih grickalica u porastu

inFocus

27.09.2023

U posljednjih godinu dana kategorija slanih grickalica  bilježi porast vrijednosne i količinske prodaje.

AUTOR: Kristian Anić Kaliger, Client Business Partner

Kategorija slanih grickalica prema Nielsenovoj klasifikaciji obuhvaća čips od krumpira (uključujući i onaj u obliku štapića), ekstrudirane grickalice (“flips“), čips od kukuruza (uključujući tortilje), krekere, kokice, štapiće, perece, krušne štapiće, bruschette, orašaste plodove te sjemenke i kokice.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2022. godine, ukupno kategorija slanih grickalica  bilježi porast vrijednosne i količinske prodaje. Ako gledamo pojedinačno segmente, najveći rast bilježi pečeni snack, dok segment kokica bilježi pad.

Najveći segmenti u slanim grickalicama su pečeni snack i ekstrudirane grickalice koji čine nešto manje od dvije trećine kategorije, slijede ih ekstrudirane grickalice i sjemenke/orašasti plodovi , dok su kokice najmanji segment u kategoriji. 

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, 59% ukupne vrijednosne prodaje slanih grickalica ostvaruje se kroz moderne formate (hipermarketi i supermarketi), 35% ostvaruje kroz tradicionalne formate velikih, srednjih i malih trgovina mješovitom robom, a kroz „convenience“ kanal (kiosci i benzinske postaje) se proda 6% ukupne vrijednosne prodaje

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2022. godine, promatrajući vrijednosno, vodeća tri proizvođača zastupala su 33% vrijednosne prodaje u cjelokupnoj kategoriji slanih grickalica. Abecednim redoslijedom oni su Intersnack Adria, Kellogg's i Pepsico.