Summi1
Summit2

Stefan Gvozdenović, direktor prodaje A&P doo – Pepsi Srbija: Promene su neophodne da bi brend bio u toku sa vremenom u kom posluje

KROZ PRIZMU PROIZVOĐAČA

Intervju

17.12.2021

Ipak, da se industrija brzo prilagodila novononastaloj situaciji smatra naš sagovornik, Stefan Gvozdenović, direktor prodaje kompanije A&P doo – Pepsi Srbija.

Šta je ono što biste pohvalili u srpskoj industriji bezalkoholnih pića?
Sve okolnosti kroz koje smo prolazili, a nažalost i dalje prolazimo, naučili su nas iznova koliko je tržite nepredvidiva i živa stvar. Industrija bezalkoholnih pića je vispreno i brzo odgovorila na izazove koje je pandemija nametnula svetu i fokusirala se ka potrošaču.

Izazov je bio sačuvati kompaniju i poslovanje, a postojeći fokus na potrošače dodatno izoštriti. Mogu slobodno, neskromno, da kažem da smo mi kao kompanija među prvima prepoznali tokove koje su okolnosti donosile. Shvatili smo iznova da se moramo fokusirati i obratiti potrošačima direktno i jasno, bez instrumenata novih komercijalnih komunikacija, informisati ih da smo mi tu prisutni i stameni na tršištu.

Druženje, kao glavni motiv, koji nosi na leđima celu našu industriju je uskraćeno, a industrija se brzo prilagodila novononastaloj situaciji.

Nova realnost, drugačiji način ponašanja i funkcionisanja potrošača, samim tim i nova percepcija brenda, učinili su da industrija brzo i dinamično prepozna kanale prodaje u koje je potrebno usmetiti poslovanje.

Koji su, prema vašem mišljenju, problemi/nedostaci u industriji u kojoj poslujete na našem tržištu?
Probleme percipiram samo kao motiv koji pokreće sistem, a ja lično više volim da pričamo o situacijama i rešenjima jer su oni vodilja kroz biznis. Posle svih trusnih momenata, koje tržište donosi, na kraju se svi mi sećamo samo rešenja i zadovoljstva koje nam je to donelo.

Zdrava konkurencija pokreće sve kategorije na dodatni rad i razvijanje, a razvijanje donosi promene, a promene su neophodne da bi sam brend bio u toku sa vremenom u kom posluje. Osnov industrije bezalkoholnih pića predstavljaju brendovi iza kojih stoji više od jednog veka poslovanja. Manji i novi brendovi treba da radom i kvalitetom streme da budu uz lidere kategorije.

Da li u sklopu praćenja konkurencije, kupujete i nešto od konkurentskih proizvoda?
Raspoložen sam uvek da probam nešto novo u cilju iskustva i informacija. Imperativ je iznova meriti kvalitet svih ponuda koje imate na tržištu. Poštujem tuđi rad i smatram da je veoma značajno praćenje tržišta danas, jer brojke i analitika vrlo često nisu osnovni parametar za poslove odluke. Indirektno ili direktno svi mi učimo kroz uspehe i neuspehe konkurencije.

Postoji li neki proizvod/kategorija proizvoda iz vaše industrije, koji još nije stigao na naše tržište, a voleli biste da se sutra nađe i na policama srpskih trgovina?
Na ovo pitanje odgovoriću vam prvo kao potrošač, jer svi smo mi konzumenti proizvoda i usluga. Svetski trendovi se velikom brzinom preslikavaju i na naše tržište, pa samim tim i zdraviji način života i ishrane implicira razvoj proizvoda sa smanjenom količinom šećera, povećanim nivoima vitamina, aktivnih sastojaka itd. Izdvojio bih sportsko piće sa elektrolitama, Getorade, koji je deo Pepsi brenda, fokusiran na mlade i sport, što je apsolutno u mom sistemu vrednosti i fokusa. Smatram da je sada naše tržište zrelije, edukovanije i da bi Getorade bio prepoznat na pravi način, za razilku od prethodne prilike u kojoj to nije bio slučaj.

Kao neko ko je deo FMCG industrije svestan sam razlika, prednosti i mana našeg i svetskog tržišta. Velika tržišta mogu da priušte sebi raznovrsnost, razvijanje i ulaganje u sve ciljne grupe potrošača. Naše tršište se još uvek drži core ukusa i mainstream potreba, sa manjim oscilacijama.

Zdrava konkurencija pokreće sve kategorije na dodatni rad i razvijanje, a razvijanje donosi promene, a promene su neophodne da bi sam brend bio u toku sa vremenom u kom posluje.

Za kraj, koja bi bila vaša poruka vašim kolegama iz industrije – kako unaprediti sektor?
Svi saradnici oko mene će vam reći da sam čovek koji priznaje dela i da malo važnosti pridajem rečima bez osnova. Fokus treba staviti na uprošćavanje procesa i pojednostaviti tokove informacija. Kroz rad i karijeru sam naučio koliko su reč, rad sa ljudima, negovanje znanja kadrova, ključni za uspeh svakog sektora, koji je samo karika i deo jednog niza, a najbitnije je uskladiti sve karike da fukcionišu kao celina. Usklađivanje se vrši kroz proširivanje znanja i poštovanje tuđih poslova. Sektor prodaje, za koji sam ja odgovoran, je karika koja povezuje različite sektore u kompaniji, te fleksibilnost i osvešćenost mojih kolega čine pokretački motor procesa.