Prema podacima konzorcijuma, prodaja hrane porasla je za 2,3% na godišnjem nivou u četiri nedelje do 1. marta, u poređenju sa rastom od 5,6% u februaru 2024. godine.
Ovaj rezultat je u skladu sa tromesečnim prosečnim rastom od 2,3%, ali je ispod prosečnog godišnjeg rasta od 2,8%.
Uprkos nadolazećim izazovima visokih troškova, poverenje potrošača poraslo je na 2 (sa -3 u januaru) zahvaljujući rastu plata i očekivanom povećanju nacionalne minimalne plate, rekla je Sarah Bradbury, izvršna direktorka IGD-a. dodajući da je u februaru zabeležen pad obima prodaje i da se očekuje da će poverenje potrošača ostati nestabilno usled spoljašnjih ekonomskih faktora.
Ukupna maloprodaja u Velikoj Britaniji beležila je skroman rast od 1,1% na godišnjem nivou u februaru, što je isti rezultat kao i u istom periodu 2024. godine.
Ova slaba prodajna aktivnost izaziva zabrinutost među trgovcima, posebno jer se pripremaju za sedam milijardi funti novih troškova zbog budžetskih mera i poreza na ambalažu u 2025. godini, kao i zbog potencijalnog uticaja Zakona o pravima zaposlenih. Industrija već ulaže maksimalne napore da apsorbuje postojeće troškove, ali će trgovci biti primorani da ili povećaju cene, ili smanje ulaganja u radna mesta i prodavnice, ili oboje, poručila je Helen Dickinson, izvršna direktorka BRC-a.
Izvor: Grocery Gazette