Autor: Ana Kovačević, YouGov, ana.kovacevic@yougov.com
U fokusu ovog istraživanja je kupovina proizvoda za negu kože lica, ruku i tela, u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od maja do decembra 2024. godine. Posmatrana kategorija uključuje kreme za lice, ruke i telo, proizvode za čišćenje kože i slično.
Tokom posmatranog osmomesečnog perioda, proizvode za negu kože je barem jednom kupilo 70% domaćinstava u Srbiji. Uz to, penetracija je zabeležila rast od 4,7pp u odnosu na isti period 2023. godine.
Ukoliko se uporede različiti segmenti analiziranih kozmetičkih proizvoda, nega kože tela se izdvaja kao segment sa najvećim brojem kupaca. Slede nega kože lica i nega kože ruku, pri čemu je svaka od navedenih grupa proizvoda ostvarila rast penetracije. Pored toga, prosečna učestalost kupovine proizvoda za negu kože iznosi 4,6 puta u analiziranom periodu.
Drogerije se izdvajaju kao lider među maloprodajnim formatima – one generišu 66% ukupne vrednosti kategorije, pri čemu su zabeležile rast tržišnog učešća. Slede apoteke sa 16%, dok ostali formati posmatrani zajedno imaju udeo od 18%.
dm je trgovački lanac sa najvećom lojalnošću kupaca u kategoriji proizvoda za negu kože.
Na analiziranom tržištu, vodeći brendovi su, po abecednom redosledu: Balea, Eucerin, L’Oreal Paris, Mixa i Nivea. Oni u zbiru ostvaruju vrednosno učešće od 35%. Dok lojalnost vodećem brendu iznosi 17%, Pavloderm se izdvojio kao brend sa najvišom lojalnošću kupaca.
Trgovačke marke odnose 20% ukupne generisane vrednosti kategorije, dok lojalnost ovim markama iznosi 23%. To znači da kupci trgovačkih marki proizvoda za negu kože na navedene marke potroše nešto manje od četvrtine svoje ukupne potrošnje na analiziranu kategoriju.
Proizvodi za negu kože lica, ruku i tela kupljeni na promociji su ostvarili rast vrednosnog učešća, pri čemu ono dostiže 37% u posmatranom periodu.
O kompaniji YouGov YouGov pruža detaljne shopper insight-e za brendove, trgovce i proizvođače. Oslanjajući se na pouzdan panel i podatke iz anketa, otkrivamo šta motiviše kupce, kako se ponašaju i koje kupovne obrasce prate. Naša shopper intelligence rešenja zasnovana su na 60+ godina tržišnih istraživanja i podacima iz miliona kupovina, sve do SKU nivoa. Pratimo ponašanje kupaca kroz vreme u više od 1.500 maloprodajnih objekata i 130.000 domaćinstava širom 18 evropskih zemalja. Eksperti YouGov-a analiziraju ove podatke kako bi pomogli FMCG brendovima i trgovcima da bolje razumeju svoje kupce i unaprede njihovo iskustvo u svakoj fazi kupovine. |