Summi1
Summit2

Rusija: Rast prodaje Magnita u 2024. godini od 11,2%

POSLOVANJE

Svet

12.05.2025

Kompanija je prijavila rast LFL (like-for-like) prodaje od 11,2% u 2024. godini, pri čemu je prosečan LFL račun porastao za 10,2%, a LFL saobraćaj za 0,8%.

Online prodaja je u ovom periodu više nego udvostručena, dostigavši 100,6 milijardi rubalja (1,09 milijardi evra).

Ukupni prihodi porasli su za 19,6% u odnosu na prethodnu godinu i iznosili su 3,04 biliona rubalja, odnosno oko 33,2 milijarde evra.

Maloprodaja je iznosila 3,01 bilion rubalja (32,8 milijardi evra), što je povećanje od 20,3% na godišnjem nivou.

Bruto profit porastao je za 18,6% i iznosio 684,4 milijarde rubalja (7,4 milijarde evra), dok je bruto marža pala za 20 baznih poena, na 22,5%, usled intenzivnijih promocija, viših logističkih troškova i gubitaka, navodi se u saopštenju kompanije.

EBITDA je iznosila 171,9 milijardi rubalja (1,8 milijardi evra), uz maržu od 5,6%.

Neto dobit pala je za 24,4% na godišnjem nivou i iznosila je 50,0 milijardi rubalja (545 miliona evra), uz maržu od 1,6% (pad od 96 baznih poena).

Kompanija je u 2024. otvorila ukupno 2.349 prodavnica (bruto), odnosno 2.008 prodavnica neto, čime je ukupan broj prodavnica u mreži lanca dostigao 31.483.

Prodajna površina je povećana za 881 hiljadu kvadratnih metara, čime je ukupna prodajna površina dostigla 10,9 miliona kvadrata, što predstavlja rast od 8,8% u odnosu na prethodnu godinu.

Kompanija je takođe ubrzala svoj program rekonstrukcije, renovirajući 2.536 prodavnica, uključujući 1.340 Magnit prodavnica, 344 Dixy prodavnice, 803 drogerije i 49 supermarketa.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Magnit