→ Zašto bi nam naše publike dale svoju pažnju, vreme, energiju, podatke ili novac? Ništa danas nije lakše nego ignorisati poruke brendova. Odgovor leži u relevantnoj i emotivnoj komunikacionoj strategiji kao osnovi za jake kreativne ideje - one ne padaju s neba!
10. septembar 2025 I Sava Centar
Radionica će učesnike provesti kroz set pristupa i praktičnih alata za kreiranje komunikacionih strategija koje rezonuju u zagušenom modernom medijskom prostoru, bez obzira na kanal i svrhu komunikacije.
Uz mnogo stranih i domaćih primera, učesnici će se upoznati sa strateškim procesom, važnosti, izvorima i vrstama uvida u komunikacijama, šta mora da ima svaki jak komunikacioni/kreativni 'brif' i metodologijama i alatima koje koriste vodeći svetski brendovi.
Nema dosadnih kompanija ili proizvoda, samo dosadnih načina da se o njima priča - Lazar Džamić
Kome je namenjena radionica?
Radionica je namenjena:
- Svakome ko želi da bolje priča priču svoje kompanije, proizvoda ili usluge, bez obzira na industriju ili kategoriju;
- B2C ili FMCG kompanijama i brendovima;
- B2B kompanijama;
- Startapima i manjim kompanijama (posebno važno za njih);
- Kreativnim agencijama ili konsultantima svih vrsta.
Profil učesnika
→ Brand i marketing komunikacioni menadžeri u svim kategorijama, B2C ili B2B
→ Menadžeri korporativnih komunikacija
→ Svi koji se bave Employer Value Proposition i Employer Brand temama
→ Preduzetnici koji žele da bolje oblikuju priču svoje kompanije
→ Komunikacioni stratezi i kreativni timovi u kreativnim agencijama
Top 5 razloga zašto ne treba propustiti ovu radionicu:
✅ Upoznavanje sa praksama vodećih svetskih brendova i kompanija
✅ Empirijski potvrđene tajne vrhunskih komunikacionih projekata
✅ Modeli i alati koji često nisu poznati na našim prostorima
✅ Metodologije koje važe za sve kompanije bez obzira na veličinu ili kategoriju
✅ Lično iskustvo trenera u radu sa vrhunskim svetskim kompanijama kao i sa ili u vodećim svetskim agencijama
Agenda radionice
Agenda radionice
8.30 – 9.00 Dolazak, registracija, kafa, upoznavanje…
9.00 – 10.30 NAJVAŽNIJE PITANJE U MARKETINGU I POČETAK STRATEŠKOG PROCESA
- Kako se osećate: neki jaki primeri…
- Koje je najvažnije pitanje u komunikaciji? Kako definišemo uspeh?
- Dva odgovora na ovo pitanje: ŠTA želimo da kažemo (strategija) i KAKO to kažemo (kreativa)?
- Uloga emocija u jakoj komunikaciji (i kviz)
- Kako izgleda standardni komunikacioni strateški proces?
- Šta je komunikaciona "propozicija"? (ŠTA treba da dramatizujemo kroz kreativni proces?)
10.30 – 10.40 Pauza za kafu
10.40 – 12.30 STRATEGIJA KAO SLAGALICA: KLJUČNI BLOKOVI STRATEGIJE
1. Kategorija/Tržište: CEPs (Category Entry Points/kodovi, "category membership"); diferencijacija vs. distinkcija
2. Brend/Proizvod: Šta je brend i kako deluje? Pozicioniranje i imidž; VPPs – USPs, ESPs, PSPs (benefiti); najčešći alati za brend strategiju
Vežba: koje VPPs i CEPs možete da izlistate za vaš proizvod/projekat? (10 min)
3. Publike/Kupci: Uvidi (insights) kao najvrednija valuta, "Važni Momenti" (Moments That Matter - MTMs) kao strateški alat za brze uvide u publiku
Primer: A1 - "Dužan ko Grčka"
Zajednička vežba: MTMs za žensku kozmetiku (5 min)
ENERGISER/NAGRADNA IGRA: "blind game" - nagrada je potpisani primerak engleskog izdanja Lazareve knjige "The Definitive Guide To Strategic Content Marketing"
4. Mediji/Kultura/Tehnologija: PESTLE, Stereotipi, Trendovi i "Šator momenti" ('tentpole moments')
12.30 – 13.15 Pauza za ručak
13.15 – 14.45 KOMUNIKACIONI/KREATIVNI "BRIF"
- Važnost komunikacionog brifa kao "dokumentacije" strategije i propozicije
- Najčešće vrste brif formata sa primerima (mape barijera, puni brif, "goli" brif…)
ENERGISER
Radionica: brzo generisanje uvida korišćenjem gornjih alata i pisanje brifa za sopstveni proizvod/projekat na bazi prethodnih uvida (45min)
14.45 – 15.00 Pauza za kafu
15.00 – 16.15 KOMUNIKACIONA STRATEGIJA ZA 'DOBA IGNORISANJA' (SKIPPABILITY)
- Razlika izmedju komunikacije 'prekidanja' (oglašavanje) i komunikacije 'pozivanja (Sadržaj/Content)
- Guglov "3H" model za kreiranje komunikacionih sadržaja: Hero, Help, Hub
- SAS formula za kreiranje digitalnih 'formata'
- "Razmena Vrednosti" (Value Exchange) koncept kao baza za "lead gen" i "engagement"
Radionica: kreiranje 3H sadržaja na bazi prethodnog brifa i gornjih alata (30 min)
16.15 – 16.30 Pitanja, komentari itd.
O predavaču
Predavač, pisac, kreativni strateg - LinkedIn
Jedan od najpoznatijih domaćih eksperata i trenera za brend i komunikacije, bivši novinar, saradnik Gardijana i nekadašnji šef tima za brend strategiju u Guglovom kreativnom think-tanku The ZOO u Londonu. Bivši je direktor strateškog planiranja u nekoliko londonskih kreativnih agencija i jedan je od prvih digitalnih stratega u Britaniji.
Predavač je na više poslovnih škola i univerziteta u Evropi i kod nas, uključujući i E/MBA programe u Business School Lausanne (BSL), Ekonomskom Fakultetu u Ljubljani, Rome Business School (RBS) u Beogradu, Masteru za promotivnu komunikaciju na Goldsmithsu, Univerzitet u Londonu i na katedri za digitalni marketing Fakulteta za Medije i Komunikacije (FMK) u Beogradu. Takođe je i gostujući predavač iz marketinga na King’s College u Londonu. Već više godina drži marketing modul za Mini MBA program za PwC konsalting kompaniju u više zemalja Centralne i Istočne Evrope.
Redovni trener za marketing transformaciju u mnogim poznatim regionalnim firmama i brendovima kao što su Atlantic Grupa, Delta, Bambi, L'Oreal, Adidas, Aleva, Erste Banka, United Credit banka, Yettel i drugi…
Autor je više popularnih knjiga i čest govornik na poslovnim konferencijama.
KOTIZACIJE
4+ osobe iz kompanije: 280 €/po osobi*
3 osobe iz kompanije: 289 €/po osobi*
2 osobe iz kompanije: 299 €/po osobi*
1 osoba : 309 €*
*PDV nije uključen u cenu
Karte se mogu kupiti i na platformi Tickets na linku.
InStore je za studente pripremio posebnu cenu karte (99€+PDV) koju mogu kupiti na Tickets blagajnama uz priložen indeks na uvid.
PRIJAVE
Mirjana Ivanković
069 11 22 460
mirjana@instore.rs
Rezervišite svoje mesto odmah – broj učesnika je ograničen!