Ukupni prihodi od prodaje Grupe Podravka u prvih šest meseci 2025. iznosili su 484 miliona evra, uključujući i rezultate segmenta Podravka Agri, koji je deo grupe postao 31. januara ove godine.
Prihodi segmenta Hrana iznosili su 295,5 miliona evra, što je rast od 1,7% u poređenju s prošlom godinom. Ovaj rezultat je ostvaren uprkos rastućim neizvesnostima na ključnim tržištima, uključujući pritiske recesije, usporavanje maloprodaje hrane i pića, posebno u srednjoj Evropi, kao i promenama u ponašanju potrošača zbog globalnih rizika.
U segmentu Farmaceutike (Belupo), prihodi su iznosili 91,9 miliona evra, što je povećanje od 2,3%. U oba segmenta (Hrana i Farmaceutika), nastavljen je rast prihoda od vlastitih brendova – za 1,6% u Hrani i 3,7% u Farmaceutici. Paralelno se razvija i distributivni centar Podravke u SAD-u, za brendove iz jugoistočne Evrope.
Kompanija Podravka USA Inc. preuzela je ulogu uvoznika i distributera Krašovih proizvoda u SAD-u, a prihodi od distribucije porasli su za 27,8% u prvoj polovini godine.
Treći poslovni stub, Poljoprivreda (Podravka Agri), ostvario je 99,1 milion evra prihoda, uz značajan negativan uticaj pada cena stoke izazvanog izbijanjem slinavke i šapa u Nemačkoj.
Dobit pre amortizacije (EBITDA) iznosila je 142,5 miliona evra, što je 116,5% više nego u istom periodu prošle godine. Normalizovana EBITDA iznosila je 88 miliona evra, što je rast od 33,1%, pri čemu je segment Hrana i Farmaceutika ostao stabilan (65,8 miliona evra), a Poljoprivreda ostvarila 22,3 miliona evra.
Normalizovana neto dobit grupe Podravka u prvoj polovini godine bila je 41,3 miliona evra, 6,5% više nego u istom periodu 2024, uz uticaj troškova finansiranja akvizicija u poljoprivredi.
Uprkos zahtevnim tržišnim uslovima, svi ključni pokazatelji beleže rast. To potvrđuje snagu Podravke i sposobnost prilagođavanja tržištu punom neizvesnosti i rizika. Najvažniji događaj je uspešan početak integracije poljoprivrednog segmenta. Posebno sam zadovoljna napretkom u tom procesu, poboljšanjem materijalnog položaja radnika i unapređenjem poslovnih procesa i metoda, što već daje prve rezultate u profitabilnosti ovog segmenta, izjavila je Martina Dalić, predsednica Uprave Podravke.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Podravka