Testiranje u prodavnicama Sydenham u Londonu i Sainsbury’s Local u Bathu trajaće osam nedelja, sa mogućnošću proširenja na nacionalnom nivou.
Zaposleni na obe lokacije obavešteni su pre početka probe, prenosi Grocery Gazette.
Tehnologija, koju obezbeđuje Facewatch, osmišljena je da pomogne trgovcu da identifikuje pojedince koji su se ranije upuštali u nasilno, agresivno ili kriminalno ponašanje u prodavnicama.
Prema pisanju The Standard-a, sistem izdaje upozorenja na osnovu kriminalnih aktivnosti koje su prijavile prodavnice ili drugi korisnici Facewatch-a u blizini, a podaci se automatski brišu ako lice nije povezano sa označenim pojedincem.
Simon Roberts, izvršni direktor kompanije Sainsbury’s, izjavio je da je ovaj potez odgovor na rastući maloprodajni kriminal i zlostavljanje zaposlenih:
Maloprodajni sektor nalazi se na raskrsnici, suočen sa sve većim zlostavljanjem, antisocijalnim ponašanjem i nasiljem. Moramo bezbednost staviti na prvo mesto. Razumemo da tehnologija prepoznavanja lica može pokrenuti opravdana pitanja o podacima i privatnosti. Ova proba je fokusirana isključivo na identifikaciju ozbiljnih prestupnika, a ne na nadgledanje zaposlenih ili naših kupaca, poručio je Roberts.
Priredila: InStore redakcija
Foto: InStore