Prema podacima Infoline-a, u periodu januar–jul 2025. godine broj prodavnica koje posluju u segmentu hard diskontera u Rusiji povećan je za 9,1% na godišnjem nivou, odnosno za 963 objekta, dostigavši oko 11.500. Ukupan prihod ovih mreža u prvoj polovini godine iznosio je 642,1 milijardu rubalja.
Na stalni rast atraktivnosti ovog formata utiče štedljivo ponašanje potrošača, koje se u poslednjih godinu dana pojačalo usled visoke ključne kamatne stope, napominje Mihail Burmistrov, generalni direktor Infoline-a.
Osim toga, ističe Burmistrov, u segmentu hard diskontera je veći potrošački promet, što čini model univerzalnim i traženim u bilo kojem regionu.
Najbrže rastuća mreža hard diskontera u ovom periodu postao je Chizik, koji posluje u okviru X5 Grupe. Prihod ovog trgovca u prvoj polovini 2025. godine dostigao je 193,8 milijardi rubalja, što je povećanje od 89,3% u odnosu na prethodnu godinu.
Rast ovih prodavnica bio je, kako se ističe, značajniji u poređenju sa soft diskonterima, među koje spadaju Magnit, Diksi i Pyaterochka i koji su zabeležili rast prihoda u ovom periodu od 17,1%.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Magnit