Summi1
Summit2

Snežana Petrović, Fortuna market: Balansiramo između potreba kupaca, očekivanja dobavljača i ciljeva kompanije

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Intervju

12.09.2025

Razgovarala: Ana Filipović, ana@instore.rs

Na početku našeg razgovora, Snežana nam opisuje svoj standardni radni dan: Moj radni dan počinje pregledom prodajnih izveštaja i analizom predhodnog dana – pratimo kako se proizvodi kreću na tržištu, da li ima odstupanja u prodaji, kao i kakve su zalihe u našim objektima. Kako dalje dodaje, nakon obavljanja ovih poslova, sledi komunikacija i dogovor sa dobavljačima oko novih porudžbina, promocija ili ulistavanje novih artikala. Tokom dana koordinira sa marketima kako bi obezbedili da proizvodi budu dostupni i dobro pozicionirani u prodavnicama.

Na pitanje šta joj predstavlja najveći izazov u svakodnevnom poslovanju, Snežana kaže da je to pronalaženje balansa između potrebe kupaca, očekivanja dobavljača i poslovnih ciljeva kompanije. Kako ističe naša sagovornica, mleko i mlečni proizvodi imaju kratke rokove trajanja, pa je precizno planiranje zaliha od ključnog značaja. Potrebno je, kako objašnjava, reagovati brzo na promene u potražnji, a istovremeno obezbediti da svaki proizvod koji stigne do potrošača bude svež i u skladu sa najvišim standardima kvaliteta.

Kada je reč o promenama u kupovnim navikama potrošača, ističe da u poslednjih nekoliko godina, u kompaniji, primećuju jasne promene na tom polju. Potrošači sve više traže proizvode sa dodatnom vrednošću - organsko mleko, proizvode bez laktoze, proteinske jogurte i vega proizvode. Razlog za to vidimo u rastu svesti o zdravlju, specifičnim nutritivnim potrebama i sve većem interesovanju za održivu proizvodnju, napominje Category Manager za mleko i mlečne proizvode, u trgovačkom lancu Fortuna market iz Aranđelovca.

Najprodavanije su osnovne kategorije - pasterizovano mleko, jogurt i pavlaka, mada se primećuje rast prodaje grčkih jogurta, kefira i proteinskih proizvoda

Prema njenim rečima, u njihovim objektima najprodavanije su osnovne kategorije - pasterizovano mleko, jogurt i pavlaka. To su proizvodi koji su deo svakodnevne potrošnje i nalaze se na gotovo svakoj porodičnoj listi za kupovinu. Ipak, kako dodaje naša sagovornica, primećuje se rast prodaje grčkih jogurta, kefira i proteinskih proizvoda, posebno među kupcima koji vode računa o zdravlju. O popularnosti ovih proizvoda govore podaci o njihovaj konstantnoj i sve većoj potražnji od početka godine, ističe Snežana.

Za kraj razgovora, razgovarali smo sa njom o tome koji su im glavni kriterijumi pri donošenju odluke o proizvodima koji će biti zastupljeni u vašem asortimanu. Kako nam je, tim povodom, objasnila, kada donose odluke o tome koji će proizvodi biti deo njihovog asortimana, vode računa o nekoliko ključnih kriterijuma. Na prvom mestu su kvalitet i svežina proizvoda, zatim pouzdanost dobavljača, aktuelni tržišni trendovi i potražnja kupaca. Cenovna konkurentnost je takođe važna, ali sve više pažnje posvećujemo inovacijama, održivim pakovanjima i nutritivnim benefitima, smatra naša sagovornica i na kraju našeg razgovora zaključuje: Naš cilj je da kupcima pružimo raznovrstan, kvalitetan i savremen asortiman, prilagođen različitim potrebama i navikama, kako bismo opravdali njihovo poverenje i zadržali lojalnost.