Pokrivene su različite teme, od finansijskih tehnologija i ulaganja, preko inovacija u bankarstvu i e-trgovini, do primene AI u obrazovanju i istraživačkom sektoru.
Festival je pokrenuo ključno pitanje kako AI menja poslovne modele i korisnička iskustva. Vishal Harnal, partner u globalnom fondu rizičnog kapitala 500 Global, istakao je: Nikada nije bilo bolje vreme za pokretanje kompanije, AI je prekretnica. Kao ključna područja ulaganja naveo je logistiku i zelenu energiju, uz podsetnik da "nijedan algoritam ne može spasiti posao bez skalabilnosti i etičkog pristupa".
Bankarstvo i finansije dobili su posebno mesto u raspravi Victora Dodiga, predsednika i CEO-a Canadian Imperial Bank of Commerce-a (CIBC) i Sheela Mohnota, suosnivača Better Tomorrow Ventures-a, uz moderiranje Božidara Pavlovića, partnera u AYMO Ventures-u. Mohnot je upozorio na precenjena očekivanja.
Previše je startupa koji veštačku inteligenciju koriste samo kao etiketu, a prava vrednost je u rešavanju stvarnih problema poput bezbednosti plaćanja i prevara, rekao je Mohnot.
Poseban naglasak bio je na hrvatskoj industriji i lokalnim inovatorima. Stručnjaci iz Infobipa, Orqe, Aestusa, OWN Solutions-a i Gideona podelili su primere kako primena AI-ja unapređuje komunikaciju, dron tehnologiju, finansijske usluge i mnoge druge sektore. Matej Kuhar, rukovodilac odeljenja nauke o podacima u Aircash-u, naglasio je praktičnu primenu algoritama u olakšavanju svakodnevnih zadataka korisnicima, dok je TikTok tim, Joanna Nowak i Piotr Żaczko, pokazao kako kombinacija kreativnosti i algoritama oblikuje globalne trendove, pri čemu je čak 47% uspeha kampanja rezultat samog sadržaja, a ne samo algoritamskih preporuka.
Drugu uspešnu godinu za redom u Rovinju smo okupili svetske i lokalne stručnjake i to baš sada, kada AI više nije samo trend već svakodnevica u poslovanju, naglasio je Nikola Pavešić, programski direktor festivala AI.Weekend.
AI.Weekend u Rovinju pokazao je da veštačka inteligencija nije samo trend, već alat koji pokreće inovacije i konkretne promene u industriji i društvu. Posetioci su imali priliku da dobiju uvid u najnovije trendove, izazove i prilike, a festival je istovremeno pokrenuo dijalog između globalnih investitora i lokalnih stručnjaka, pokazavši kako se teorija može pretočiti u praksu.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Weekend Media Festival