Summi1
Summit2

Jelena Divčić, L'Oréal Balkan: Naša vizija je da zajedno stvaramo lepotu koja pokreće svet

KROZ PRIZMU PROIZVOĐAČA

Intervju

26.09.2025

Kozmetička industrija pred stalnim izazovima, svakodnevno preispituje svoje vrednosti i u neprestanoj trci je sa svim potrošačkim očekivanjima. Jelena Divčić, Senior Product Manager za Makeup u kompaniji L'Oréal Balkan s ponosom ističe da oni spremno odgovaraju na sve nove trendove, ali i da su istovremeno njihovi aktivni pokretači i kreatori. Takođe, istakla je i to da oni kao kompanija neprestano brinu o svim potrošačima, dobrobiti zajednice u kojoj deluju, pa i našoj planeti.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Kako biste opisali današnju srpsku kozmetičku industriju?
Rekla bih da je kozmetička industrija izrazito dinamična, konkurentna i podložna kontinuiranim promenama. Sve više pažnje se posvećuje inkluzivnosti i raznolikosti. Više nego ikada pre, brendovi se trude da destigmatiziju ustaljena razmišljanja i norme, stavljajući akcenat na uključivanje svakog potrošača, bez obzira na tip kože, starosnu dob, pol i druge individualne karakteristike.  Svako od nas danas nosi svoj medijski kanal u džepu, pa je i sve oko nas postalo transparentnije i dostupnije. Potrošači žele da im inovacije budu dostupne sada i odmah. Zbog toga je važno da budemo brzi i agilni, kako bismo osvojili njihovu naklonost i srce. Ne smemo da zaboravimo ni održivost i etiku. Potrošači sve više traže proizvode koji su cruelty free, veganski, sa recikliranom ambalažom, što definitivno podstiče kozmetičku industriju da preispita svoje vrednosti i isprati sve nove zahteve i očekivanja i na ovom polju.

Kako ocenjujete inovativnost u vašoj industriji u Srbiji u poređenju s globalnim trendovima?
Platforme kao što su Tik Tok i Instagram su postali ključni kanali za popularizaciju proizvoda. Vesti o globalnim inovacijama se šire brzinom svetlosti i potrošači ne prave kompromise. Oni očekuju da ono što vide kao vest na mreži odmah pronađu u svojoj omiljenoj radnji. Kao neko ko radi u kompaniji koja je svetski lider u kozmetičkoj industriji, mogu da potvrdim da spremno odgovaramo na sve nove trendove, a istovremeno smo i njihovi aktivni pokretači i kreatori.

Na koje tehnologije ili inovacije polažete najviše nade za budući razvoj sektora?
Na najvećem evropskom tehnološkom događaju, Viva Technology 2025, predstavljena su rešenja za personalizovaniju, inkluzivniju i održiviju lepotu. Od AI alata za dijagnostiku i prevenciju starenja kože, preko virtuelnih isprobavanja najnovijih make-up trendova i pametnih beauty asistenata, do održivih metoda za uzgoj biljnih sastojaka koji se koriste u kozmetičkim proizvodima i energetski efikasnih uređaja za stilizovanje kose - sve ove inovacije imaju za cilj da poboljšaju iskustvo potrošača i ponude naprednija i ekološki svesnija rešenja za lepotu.

Koji su, prema vašem mišljenju, najveći izazovi u sektoru proizvodnje kozmetičkih proizvoda na našem tržištu?
Kozmetička industrija je izrazito dinamična. Trendovi se konstantno menjaju. To znači da je potreba za inovacijama i brzom prilagođavanju tržištu sveprisutna. To nosi sa sobom prilagođavanje novim tehnologijama i novim ukusima potrošača, što je samo po sebi veoma izazovno iz aspekta vremena i ulaganja, a za trendove koji mogu biti i često jesu vrlo efemerni.

Na brendovima je da nađu način da, osim proizvoda, svojim potrošačima omoguće i podršku, da otvore i važne društvene teme i da ih edukuju.

Kako vidite ulogu održivosti i ekološke svesti u razvoju kozmetičkih proizvoda?
Ovo pitanje je postalo jedno od najznačajnijih u poslednjih nekoliko godina, postavljajući održivost i ekološku svest kao nezaobilazni standard kako za potrošače tako i za brendove. Potrošači, naročito mlađe generacije, zahtevaju od brendova da prepoznaju i prihvate odgovornost za svoj uticaj na planetu i preduzmu sve potrebne korake ka očuvanju životne sredine.

Za kraj, koja bi bila vaša poruka kolegama iz industrije – kako unaprediti sektor?
Potrošači više ne žele samo dobar proizvod i inovacije od brendova, to je postalo nešto što se podrazumeva. Oni sada zahtevaju mnogo više – žele da se povežu sa brendovima, da se u njima prepoznaju, da ojačaju svoj osećaj pripadnosti, samopouzdanja i samoostvarenja. A na brendovima je da nađu način da, osim proizvoda, svojim potrošačima omoguće i podršku, da otvore i važne društvene teme i da ih edukuju.
Istakla bih divan primer makeup brenda broj 1 u svetu, Maybelline New York, i njegovu posvećenost mentalnom zdravlju, odnosno destigmatizaciji anksioznosti i depresije kod mladih ljudi. Mentalno zdravlje mladih je jedna od važnih društvenih tema kojoj se, usled svih izazova koje nosi naša užurbana svakodnevica, ukazuje isuviše malo pažnje, pa je ona, i pored očiglednih pomaka, još uvek u domenu tabua. Štaviše, podaci pokazuju da u Srbiji čak 1/3 mladih ne zna kako može dobiti psihološku pomoć, dok gotovo 40 odsto njih kaže da bi stigma u vezi sa mentalnim zdravljem morala da se smanji kako bi se ohrabrili da zatraže neophodnu pomoć. Upravo kako bi se skinula stigma sa tema kao što su anksioznost ili depresija kod mladih i kako bi se omogućilo da besplatna pomoć bude dostupna svima, Maybelline New York je u okviru svoje globalne kampanje Brave Together (Hrabri zajedno) dao podršku UNICEF-u da se dalje unapredi savetodavna i edukativna veb platforma „Sve je OK“, koja mlade u Srbiji ohrabruje da potpuno besplatno i anonimno potraže podršku stručnjaka putem četa. Ovo je samo jedan od primera koji pokazuje da, kao kompanija, brinemo o svim našim potrošačima, dobrobiti zajednice u kojoj delujemo, pa i naše planete.
Naša vizija je da zajedno stvaramo lepotu koja pokreće svet.