Vrednost prodaje proizvoda privatnih robnih marki porasla je sa 89 milijardi švedskih kruna (7,83 milijarde evra) u 2023. za 11,6%, na 99 milijardi švedskih kruna (8,71 milijardu evra) u 2024.
Povećanje vrednosti prodaje proizvoda privatnih robnih marki predstavlja više od polovine povećanja ukupne prodaje hrane i pića od 18 milijardi kruna (1,58 milijardi evra) u 2024.
Jedan od faktora koji su doprineli velikom rastu privatnih robnih marki verovatno je višegodišnji rast cena hrane, pri čemu su privatne robne marke obično jeftinije od ostalih proizvoda, navodi se u saopštenju agencije za statistiku.
Ukupna maloprodaja hrane i pića iznosila je 402 milijarde kruna (35,38 milijardi evra) u 2024. godini, što predstavlja rast od 4,6% u poređenju sa 2023. godinom.
Prodaja hrane porasla je za 12 milijardi kruna (1,06 milijardi evra), bezalkoholnih pića za pet milijardi kruna (0,44 milijarde evra), a alkoholnih pića za jednu milijardu kruna (0,09 milijardi evra). Pad prodaje beleže meso (-0,4%) i riba i ostali morski plodovi (-13,5%).
Najveći deo budžeta za hranu čine voće, orašasti plodovi i povrće – 17%, zatim mleko, ostali mlečni proizvodi i jaja sa 15%, meso sa 14% i šećer, konditorski proizvodi i deserti sa 13%.
Priredila: InStore redakcija