Prodaja u Global Travel Retail segmentu bila je slaba, ali će imati koristi od ponovnog početka prodaje konjaka u drugom kvartalu nakon završetka antidamping istrage u julu.
Zemlje koje su imale pozitivnu prodajnu dinamiku u prvom kvartalu uključuju Kanadu, Tursku, Japan i Južnu Afriku.
Obim prodaje opao je na ključnim tržištima, naročito u SAD i Kini zbog prilagođavanja zaliha, kao i u Indiji zbog akciznih promena u državi Maharashtra.
Kada je u pitanju Evropa, kompanija beleži stabilizaciju prodaje u Španiji, smanjenje stope pada u Nemačkoj, dok su Francuska i UK zabeležile blage padove.
Gledajući po brendovima, Strategic International Brands segment beleži pad od 9%, uglavnom zbog Martella u Kini, Jamesona i Absoluta u SAD, Ballantine’s-a u južnokorejskom Travel Retail segmentu i Royal Salute-a na Tajvanu.
Strateški lokalni brendovi beleže pad od 4%, dok Specialty brendovi beleže pad od 5%. RTD segment je zabeležio snažan rast od 10%.
U finansijskoj 2026. godini, kompanija očekuje poboljšanje trendova organske neto prodaje, sa jačim fokusom na drugu polovinu godine, uz negativan uticaj deviznih kurseva.
Uvereni smo u našu strategiju, operativni model i posvećenost naših timova da dugoročno obezbedimo održivi rast vrednosti, poručuju iz kompanije.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Pixabay