Summi1
Summit2

Budućnost maloprodaje danas: 12. FMCG Summit Beograd spojio inovacije, trendove i lidere industrije

AKTUELNO

Srbija

16.10.2025

Dvanaesti po redu FMCG Summit Beograd, u organizaciji InStore Media, okupio je više od 650 učesnika.

Održan u Sava Centru, događaj je i ove godine bio centralno mesto susreta industrije, sa fokusom na tržišne trendove, inovacije i strategije koje oblikuju budućnost FMCG sektora u Srbiji i regionu.

Samit je na jednom mestu okupio predstavnike najvažnijih kompanija koje posluju u okviru FMCG sektora (trgovci, proizvođači, distributeri…), kao i pratećih industrija (IT industrija, digitalne platforme, agencije…).

Učesnici su imali prilike da čuju prezentacije o održivoj budućnosti, digitalizaciji maloprodaje i izazovima sa cenovnom politikom, kao i panel u kome su ljudi na najvišim pozicijama dali svoja viđenja o ključnim temama iz FMCG sektora.

Prezentacije je održalo više od 15 FMCG eminentnih stručnjaka. Marijana Agić-Molnar, Manager, Services Business Development u Mastercardu, pokazala je kako se snaga podataka i veštačke inteligencije pretvara u bolje razumevanje potrošača. Ljubica Šijaković, Senior Analytic Insights Executive u NIQ-u, predstavila je najnovije trendove koji oblikuju FMCG industriju u Srbiji, dok je Nadir Kadji, CEO kompanije METRO Srbija, podelio iskustva iz Francuske i planove za unapređenje saradnje na domaćem tržištu.

Nikos Syrios, Advertising Sales Manager CEE u Rakuten Viberu, govorio je o tome kako FMCG brendovi mogu da koriste aplikacije za razmenu poruka kao snažan kanal za rast, a Valérie Vander Haeghen, belgijska FMCG konsultantkinja i bivša Associate Director za Category Management u P&G-u (Omni-channel Europe), predstavila je inovativne pristupe koji transformišu način na koji brendovi upravljaju kategorijama.

Primož Hvala, trener prodaje, konsultant i motivacioni govornik, održao je izuzetno praktično i inspirativno predavanje o boljoj saradnji između prodajnih i marketinških timova, dok je, u okviru predavanja Aleksandra Lukovića, BI developera iz kompanije Saga Beograd, prikazano kako tehnologija i pametna upotreba podataka pokreću razvoj savremenog maloprodajnog ekosistema.

Publika je zatim imala priliku da kroz jedinstven "retail safari" otkrije kako izgledaju najinspirativnije prodavnice sveta - zahvaljujući Matthewu Brownu, poznatom retail trend futuristu iz londonske agencije Ecochamber.

Ana Vučinić je poslovnoj zajednici predstavila rad Udruženja preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom Republike Srbije (UIPS), dok su u centralnom panelu konferencije, Aco Tomašević, direktor kompanije Neoplanta, i Predrag Milinlić, generalni menadžer Marsa za region ex-YU, Bugarsku, Albaniju, Grčku i Maltu, otvoreno razgovarali o izazovima i strategijama koje oblikuju FMCG industriju. Panelom je moderirao Milan Ćulibrk, urednik ekonomije portala Radar.

Nikola Trifunović, Business Unit Director u Demark Retail Solutions, govorio je o tome koliko su pozicioniranje, vidljivost i dostupnost proizvoda na polici ključni faktori uspeha svake kategorije, dok je Predrag Ćirović, Managing Director kompanije YouGov Srbija & Hrvatska, u svojoj prezentaciji otkrio kako kombinacija onoga što je u glavama potrošača i onoga što je u njihovim korpama pruža najdublji uvid u kupovno ponašanje.

U okviru programa PL & Izvoz sale, Snežana Uljarević, Executive Director & Chief Client Officer u Ipsosu, govorila je o evoluciji privatnih robnih marki i njihovoj ulozi u savremenom FMCG okruženju. Na osnovu više od 25 godina iskustva i više od 100 realizovanih izvoznih projekata. Ivan Šuleić, konsultant u Brand Liftu, predstavio je kako Private Label program može biti poluga razvoja za domaće proizvođače koji žele da uđu na regionalna tržišta, dok je Novak Kovačević, Sales Manager u Algotechu, poveo učesnike na „digitalno putovanje“ kroz prodavnicu i magacin — prikazujući kako integrisana rešenja podižu efikasnost čitavog FMCG lanca.

Jelena Vasić, rukovodilac Centra za strateške analize, analitiku, planiranje i publikacije u Privrednoj komori Srbije, predstavila je sveobuhvatan okvir podrške koji PKS pruža domaćim izvoznicima iz FMCG industrije, dok je Predrag Bojović, konsultant u IDEOLOGIA, podelio je konkretne uvide o tome kako se domaći proizvodi mogu uspešno predstaviti na svetskim tržištima.