Summi1
Summit2

RetailZoom: Hipermarketi i supermarketi najvažniji za prodaju sosova

RETAILZOOM RETAIL AUDIT: INFORMACIJE O PROMETU NA MALOPRODAJNOM TRŽIŠTU SRBIJE

inFokus

08.11.2021

Ukoliko posmatramo segmenataciju sosova, čak 23% količina čini tartar sos. Dresinsi za salate (poput cezar, jogurt dresinga, blue cheese… itd) učestvuju sa 18%, za njima slede paradajz sosovi sa 15%, koliko imaju i čili sosovi, potom sledi pesto sa 6%, soja sos sa 5%, hamburger sos i dip sa po 3%, bolonjeze sos i roštilj sos sa po 2%, dok preostale vrste pojedinačno imaju ispod 2% (pica sos, kari sos, vorčester i još desetina različitih varijacija) 

 

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, prema regionima kao i prema kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2), čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke, na osnovu kojih se izrađuju izveštaji, dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, što je više od 4.000 objekata.

Sos je naziv za posebno pripremljen i začinjen tekući ili kremasti dodatak jelu. Sosovi se ne konzumiraju sami za sebe, već dodaju ili menjaju ukus, vlagu i sam izgled jela (kontrast, tekstura i boja) u koje se dodaju. Najstariji zapisi o pripremi sosova potiču iz antičke Grčke i Kine iz 3. veka p. n. e.
Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće sosova na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od avgusta 2020. do jula 2021. godine, dakle proteklih godinu dana.

U toku posmatranog perioda, na severu Srbije je generisano 28% prodatih količina, u Beogradu 42%, u zapadnoj Srbiji 9% dok je u regionu istočne Srbije prodato 21% količina. Vrednosno posmatrano, sever Srbije nosi 27%, Beograd 47%, zapad Srbije 8%, a istok 18% prodajne vrednosti. Region Beograd raste i u količinama i u vrednosti prodatih dresinga i sosova.

Najveće količine sosova su, u ovom periodu, prodate kroz hipermarkete i supermarketa (koji beleži rast), čak 51%, za njima sledi kanal velikih i malih radnji sa 37% prodatih količina, a potom kanal malih radnji sa 12%. Ako posmatramo prodate vrednosti po soseva po kanalima, dominantan je i dalje kanal hiper/supermarket sa 57% učešća, zatim slede velike/srednje radnje sa 35% učešća i male radnje sa 9% učešća.

Ukoliko posmatramo segmenataciju sosova, čak 23% količina čini tartar sos. Dresinsi za salate (poput cezar, jogurt dresinga, blue cheese… itd) učestvuju sa 18%, za njima slede paradajz sosovi sa 15%, koliko imaju i čili sosovi, potom sledi pesto sos sa 6%, soja sos sa 5%, hamburger sos i dip sa po 3%, bolonjeze sos i roštilj sos sa po 2%, dok preostale vrste pojedinačno imaju ispod 2% (pica sos, kari sos, vorčester i još desetina različitih varijacija).

Dominantno pakovanje, sa 34% količina, čini doypack ambalaža – popularna kesa sa zatvaračem. Za njim slede plastične boce i tegle sa po 25%, vrećica sa 11%, a preostali oblici pakovanja količinski kumulativno generišu 5% prodatih količina.

Vodećih šest proizvođača u kategoriji sosova, prema količinskom tržišnom učešću, rangirani po abecednom redu, su: Barilla, Dijamant, PemyFamily, Polimark, Min Commerce, Nestle i kumulativno proizvođači privatnih robnih marki. Ako posmatramo vrednosno tržišno učešće, prikaz je isti.

-

O RetailZoom:

RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u više od dvadeset zemalja sveta. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze iz istraživačkih agencija, ali i iz samih proizvodnih kompanija i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena… RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

-

Kontakt:

Email: dusan.grujic@retailzoom.net
Tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net