„Zapakovano“ drvo simbolično predstavlja gušenje prirode neefikasnom upotrebom i neadekvatnim zbrinjavanjem resursa, čime se indirektno, doprinosi emisiji štetnih gasova i povećanju prosečnih temperatura u svetu.
Više hiljada plastičnih kesa teških preko 400 kilograma bilo je potrebno „Pijanisti“ da se jedno drvo ispred Muzeja savremene umetnosti u potpunosti prekrije, a čak pet sati trajalo je njegovo upakivanje i raspakivanje. Za instalaciju su upotrebljene kese, preostale nakon što je Lidl Srbija iz prodaje trajno povukao ovaj artikal, s tim što su po uklanjanju instalacije poslale na reciklažu.
Kao kompanija koja je u prethodnoj godini imala više inicijativa za smanjenje upotrebe plastike, Lidl Srbija je podrškom ovoj instalaciji „Pijaniste“ želela da široj javnosti približi temu koja je od važnosti za budućnost planete.
Kada je ceo svet usmeren na dešavanja u Glazgovu, gde se održava 26. Konferencija država članica Okvirne konvencije UN o klimatskim promenama, želeli smo da na upečatljiv način i u Srbiji skrenemo pažnju na važnost razgovora o klimatskim promenama, temi koja je u pojašnjavanju kompleksna, ali koju svako od nas oseća, bez obzira na to koliko je razume. Mi u Lidlu Srbija posvećeno radimo na tome da smanjimo sopstvenu emisiju ugljen dioksida za 96%* do 2030. i osećamo obavezu da transparentno i odgovorno prenosimo znanje i otvaramo teme koje su od značaja za Srbiju i svet, izjavila je Martina Petrović, rukovodilac Korporativnih komunikacija u Lidlu Srbija.
-
Kompanija Lidl Srbija* se obavezala da sopstvene emisije ugljen-dioksida, direktne i povezane sa nabavkom energije (Scope 1 i 2) smanji za 96% do 2030. godine u odnosu na 2019. Najveći pomak ka ostvarenju tog cilja napravljen je u maju ove godine, kada je kompanija u potpunosti prešla na struju iz obnovljivih izvora. U narednom periodu, kompanija će se fokusirati na smanjenje emisija gasova iz rashladnih uređaja u prodavnicama logističkom centru i direkciji, ali i iz stacionarnog i mobilnog sagorevanja, poput mera smanjenja emisija iz sopstvenog voznog parka. Ovi ciljevi u Srbiji doprineće ciljevima Lidla na globalu, koji se obavezao da će, u proseku, u svim zemljama u kojima posluje do 2030. godine smanjiti direktne emisije i emisije povezane sa nabavkom energije za 80% u odnosu na vrednosti iz 2019. godine. Realizaciju je pomogao Grad Beograd. Lidl Srbija od juna 2021. godine ne prodaje potrošačke plastične kese. Drvo korišćeno za instalaciju je nakon svega nekoliko sati oslobođeno i ni na koji način nije oštećeno. Instalacija je sprovedena uz sve potrebne dozvole, a po uslovima o očuvanju drveta i njegove okoline propisanim od nadležnog JKP Zelenilo-Beograd. Kese upotrebljene za instalaciju su adekvatno zbrinute kao poseban tok otpada |
-
Izvor: InStore
Foto: Soultime media/Nikola Žakula