Summi1
Summit2

Stefan Despotović, direktor PR Centra NIS-a: Komunikaciona tranzicija ili (kako da znamo) kuda idemo

KOLUMNA PONEDELJKOM

Srbija

13.12.2021

U velikim korporacijama, sa više pravaca core biznisa, na mesečnom nivou se generiše na desetina tema koje zaslužuju komunikaciju. Ako se tome pridodaju i projekti saradnje sa partnerima, društveno-odgovorne aktivnosti i teme koje nisu iz osnovnog pravca poslovanja, svakog dana u proseku imamo barem po jednu inicijativu za koju neko smatra da zaslužuje komunikaciju.

Piše: Stefan Despotović, direktor PR Centra NIS-a

I sada, u takvoj situaciji u kojoj se biznis teme usložnjavaju, a kompanije se svakog dana utrkuju ko će se pohvaliti većim brojem humanitarnih i drugih akcija kojima pomažu zajednicu u kojoj rade, postavlja se jedno sasvim logično pitanje – šta od toga, kada i kako komunicirati?

U svakoj kompaniji postoje specifični ciljevi koji u tom odabiru mogu pomoći, ali ipak, mora postojati i nešto što je univerzalnije primenljivo od preferencija pojedinih kompanija ili još gore za PR – lične preferencije nekog od menadžera.

Da, postoji, a to je strateško planiranje aktivnosti. Svaki PR profesionalac mora da po usvojenom strateškom planu bude spreman da opredeli šta će i na koji način komunicirati. Šta je vreme objaviti, a za šta ćemo sačekati. I nažalost, da određenim kolegama kaže – ovo u ovom trenutku nije za komunikaciju. I to nije subjektivan stav ili hir, to je jednostavno uklapanje PR aktivnosti u strateške ciljeve koje ima kompanija i samim tim strateške ciljeve komunikacije.

Jer, davno je prošlo vreme onoga što se do pre svega par godina u korporacijama zvalo – „PR podrška“. PR podrška bi već trebalo da bude nešto poput automobila na dizel. Tu je, radi, dobar je i još dugo će se koristiti. Ali, ipak, dolaze i hibridi i električni automobili, a to su nove PR tehnike i alati. To su kampanje koje PR pokreće. To su komunikacioni proizvodi i teme koje PR osmišljava i kreira, a ne pruža prostu PR podršku postojećem. I tu nam pomažu strateški ciljevi i strateško planiranje. I naravno, poznavanje sveta komunikacija, emocija i entuzijazam u poslu.

Može delovati skromno što tek na ovom mestu dajem primer NIS-a u ovoj svojevrsnoj komunikacionoj tranziciji, budući da se od PR-a očekuje da svuda i uvek najpre hvali kompaniju u kojoj radi. Eh, ali čak i sadržaj ovog teksta je u skladu sa svime navedenim, odnosno sve što je napisano deo je nekog strateškog procesa. U ovom slučaju deo je procesa transformacije i modernizacije kroz koje su prošle i dalje prolaze eksterne komunikacije NIS-a.

Šta smo radili?

Najpre, tu su „tradicionalni“ mediji. Ove godine smo pustili u rad novi press centar na sajtu naše kompanije. U skladu sa sveopštim trendom digitalne agende, volimo da ga zovemo „digitalni press centar“. Ipak, nije reč o floskuli, već smo se potrudili da jednostavno i u minimalnom broju koraka zainteresovane kolege novinari ne dođu samo do potrebnih kontakata, već i do što većeg broja informacija o kompaniji, o objavljenim izveštajima, novim pričama sa našeg korporativnog bloga, najčešćim pitanjima i odgovorima… Mogu reći da je feedback, koji smo dobili od medija koji imaju višegodišnje iskustvo u izveštavanju o radu naše kompanije, i više nego dobar, te ćemo nastaviti da unapređujemo ovu platformu.

Drugo, na društvenim mrežama smo otišli korak dalje od toga da u realnom vremenu obaveštavamo javnost o svim svojim aktivnostima i vodimo dvosmernu komunikaciju. Jer i to polako postaje onaj auto na dizel sa početka teksta. Nastojimo i da idemo korak dalje i kontinuirano sprovodimo digital only kampanje. Jer, energetski sektor nije toliko blizak javnosti, poput, na primer, telekomunikacija. Zato kroz ove kampanje široj javnosti na pitak način predstavljamo naš osnovni biznis, grafički plasiramo poslovne operacije, kao i društveno odgovorne aktivnosti. Naravno, uz uvećanje količine multimedijalnih i video sadržaja. Iako priprema i plasman ovih kampanja zahteva dosta resursa svih vrsta, one su i više nego korisne i postaju neophodan deo odnosa sa javnošću.

I na kraju, nemali broj kompanija već neko vreme ima sopstvene blogove na svojim korporativnim sajtovima. Tu ni NIS nije izuzetak i, prateći savremene trendove, već nekoliko godina negujemo i unapređujemo ovaj format. Ipak, kako je vreme da se i ovaj segment komunikacija dodatno osnaži, osavremeni i upotpuni novim sadržjima, to je nešto na čemu ćemo i te kako raditi u godini pred nama.

Rubrika, simbolično nazvana Kolumna ponedeljkom, trebalo bi da početak svake radne nedelje obeleži pozitivnim pričama, konstruktivnim predlozima i korisnim zaključcima naših kolumnista.

Nadamo se da će kolumne mnogima od vas dati vetar u leđa i inspirisati vas na nove poduhvate!

Ako želite da podelite vaše stavove, u okviru ove rubrike sa našim čitaocima, možete nas kontaktirati na mejl: milica@instore.rs.