Summi1
Summit2

Gregor Gorenc, generalni direktor, Izabran proizvod godine Adriatik: Važno je priznanje potrošača, konačnog i jedinog sudije!

KOLUMNA PONEDELJKOM

Srbija

06.12.2021

Pečati, logotipi, nagrade...da li stvarno deluju? Ima li smisla stavljati ih na proizvod? Kititi se njima? Imaju li uticaj na kupca, na prodaju? Da li je potrošačima svejedno šta stoji na proizvodu?

Piše: Gregor Gorenc, generalni direktor, Izabran proizvod godine Adriatik

Pečat, logo, značka, nagrada za najbolji proizvod, brend, za trusted, super, best, izabran proizvod godine i tako dalje nosi sa sobom nekoliko činjenica. Način izbora i metodologija bi trebalo da budu najvažnije stvari za proizvođače, da znaju šta stavljaju uz ili na svoj proizvod. Poruka koju pečat, nagrada nosi kupcima je druga stvar koja bi marketing timove trebalo da zanima. A treća je kako uključiti nagradu u marketing.

Kao prvo da raščistimo neke stvari. Pečat ima uticaj na potrošača! Potrošači dokazano radije uzimaju proizvode koji nose neki „label”, pečat, potvrdu. Bilo da je to običan „novo” ili neki drugi spomenuti. Kao potrošači volimo preporuke, potvrde, dokaze i, naravno, i iskustva ostalih, koji su već probali proizvod. Najlakše je do toga doći pečatom. Naša istraživanja u svetu dokazuju da je prosek prodaje proizvoda, koji nose naš pečat (Izabran proizvod godine – Product of the Year Award), čak veči od 20% u pojedinoj zemlji i na globalnom nivou. Tvrdnje, nagrade i izbori su postali pravi posao i način za izdvajanje.

Postoje takvi i drugačiji pečati. Jedni sa ozbiljnom metodologijom i svetskom reputacijom i drugi, koji su više-manje zavođenje potrošača i prečica do neke tvrdnje o proizvodu.

Ali tu je tek početak svega u vezi sa pečatom. Činjenica je, da vrednost pečata na globalnom nivou nosi njegova metodologija. To jedino pokazuje i dokazuje izbor i razlog dodele nagrade ili pečata. Metodologija izbora je ona koja definiše kakav je to izbor i ko je birao. Da li su to bili neki odbori, stručnjaci, fokus grupe ili stvarni potrošači. Takođe određuje da li je to istraživanje napravljeno na nacionalnom nivou sa reprezentativnim uzorkom populacije tržišta ili pak preko drugih metoda, koje ne mogu potvrditi činjenice zašto je neki proizvod, brend osvojio nagradu, pa i izbor samog.

Koriščenje takvih i drugačijih tvrdnji i pečata nije nepoznato i novo. Ono što postaje problem je - da li je to, što tvrdiš, istinito. Da li se izdvajaš zakonito? Da li je stvarno taj pečat tvoj i znači li uopšte nešto? I na kraju, šta znači potrošačima? Kakvu poruku nosi i šta se time želi uopšte poručiti kupcu. Pečati bez osnove i metodologije su prazni i bez priče, koje bi i kupci na taj način doživeli, a takođe nemaju ništa na šta bi se proizvođači ponosili. Takođe su često kratkog daha i nestaju za nekoliko godina. Iz pogleda potrošača to je zavođenje kupaca.

Prva stvar koja bi trebalo da interesuje proizvođača je šta stavlja na svoj brend i svoj proizvod. Kakva je metodologija? Kakvo istraživanje stoji iza tog izbora? Rezultati tog istraživanja na osnovu kojeg se deli nagrada i drugo? Za svaku nagradu koju primi proizvod, brend, trebalo bi da bi postoji ozbiljan interes kako je osvojio tu nagradu i dokazi toga. Jedino na taj način tim proizvođača može biti ponosan na osvojenu titulu, kao što je ponosan i na svoj proizvod u koji je uloženo toliko brige, godina i napora, kako bi postao najbolji mogući i kako bi kupac kupac želeo da ga kupi.

Moje iskustvo u Srbiji je bila nevera u pečate, što je za nas bilo super. Zašto? Jer to dokazuje da vode brigu i brinu šta će staviti na svoj proizvod/svoj brend, što dalje znači da je Srbija veliko tržište. Direktore marketinga ne zanima samo šta je pečat, nego prvo kakva je metodologija i ko radi istraživanje. To su prave informacije, jer kako smo referencija industrije i radimo već 35 godina u najrazvijenim zemljama sveta, poznajemo i sarađujemo sa globalnim i lokalnim proizvođačima te razvijamo naše istraživanje. Takođe dodajemo vernost i odluku u ruke kupca, koji je jedini krajnji sudija. Na taj način smo došli do toga da nam kupci veruju i da nas proizvođači koriste, kao najveću nagradu i najbolji način za izdvajanje od konkurencije.

Verujemo da potrošači vole da imaju neke smernice u izboru ponude u prodavnicama. Naš pečat – logo Izabran proizvod godine im govori da ovaj proizvod ima određeni nivo inovativnosti ili noviteta, da je ulagao u kvalitet i vodio računa o tome da odgovara potrebama i zahtevima klijenata... Potrošači vole preporuke, a naše takmičenje je prava reprezentativna preporuka potrošača prema drugim potrošačima. Osim toga, verni kupci brenda su ponosni što su njihovi omiljeni brendovi prepoznati, kao svojevrsna potvrda sopstvenog izbora.

Za proizvođače, pobednike, to je dokazan povrat ulaganja. To je snažan marketinški alat, sredstvo koje ih razlikuje od konkurencije, drugih proizvoda u kategoriji i drugih brendova, te zaista pokazuje njihov kapacitet i volju za inovacijama, uvažavanjem novosti i potrebama potrošača. Naš izbor važno je priznanje potrošača, konačnog i jedinog sudije!

Priznanje u kojem je 35 godina iskustva iz sveta. Način izbora ima svetsku punovažnost i godinama je brusio metodologiju izbora. Takođe i proizvođači su stekli poverenje i naš pečat im predstavlja i pogled u mišljenje potrošača, u kategoriji. Na kraju najbitnija je poruka koju donosi – Izabran proizvod godine - prema mišljenju potrošača.

Rubrika, simbolično nazvana Kolumna ponedeljkom, trebalo bi da početak svake radne nedelje obeleži pozitivnim pričama, konstruktivnim predlozima i korisnim zaključcima naših kolumnista.

Nadamo se da će kolumne mnogima od vas dati vetar u leđa i inspirisati vas na nove poduhvate!

Ako želite da podelite vaše stavove, u okviru ove rubrike sa našim čitaocima, možete nas kontaktirati na mejl: milica@instore.rs.