Summi1
Summit2

Milana Lovrić, menadžer, Sinagoga: Prilagođavanjem novim trendovima do različitosti i prepoznatljivosti

KROZ PRIZMU TRGOVCA

Intervju

26.11.2021


 

Sem što skreće pažnju na nisku kupovnu moć našeg stanovništva i problem adekvatnih kadrova, sagovornica nam otkriva i da posećuje konkurentske trgovine i da smatra da baš takve posete mogu doprineti kreativnosti u smislu inovacija u trgovinama svoje kompanije.

Šta je ono što biste pohvalili na našoj trgovačkoj sceni?
S obzirom na novonastalu situaciju smatram da su se trgovci dobro snašli u odgovorima prema zahtevima potrošača. Nažalost, nije bilo puno vremena za razmišljanje, te su kompanije morale biti brze u odlukama u vezi sa zadovaljavanjem potreba potrošača. Najveći akcenat dat je na online prodaju, u delu primanja porudžbina od kupaca i isporuke u što kraćem roku, kao i brzo i adekvatno snabdevanje robom od dobavljača s obzirom na to da su određene kategorije imale veliku izlaznost. Najveći skok u prodaji se osetio kod prehrambenih proizvoda, a nešto manje kod sredstava za ličnu higijenu i pića.

Koji su prema vašem mišljenju, najveći nedostaci našeg trgovačkog sektora?
Mislim da nedostaci koje ću ja navesti nisu usko vezani samo za trgovački sektor već i za ostale, a to je kupovna moć i adekvatni kadrovi. Svaki dan smo izloženi istim informacijama da cene rastu, a porast plata ih ne prati. S tim u vezi ne možemo očekivati da raste potrošačka korpa ako zarada prosečnog potrošača nije adekvatno uvećana. Sigurna sam da ćete se složiti sa mnom da bi kupac trošio više novca u bilo kojoj prodavnici on mora da ima mesečno i više novca na raspolaganju. Što se tiče adekvatnih kadrova, mislim da svi imamo sličnu situaciju, jer vrlo je teško napraviti tim koji funkcioniše, a kad u bilo kom trenutku neko ode iz istog automatski deo u kom je zaposlen “trpi”. Nedostatak adekvatne radne snage je ono što usporava rast i razvoj kompanija, te će se u budućnosti morati naći novi načini za prevazilaženje problema kako kompanije ne bi došle u situaciju da zbog toga ne ostvaruju postavljene ciljeve.

Na šta odmah obraćate pažnju kada udjete u neku trgovinu?
Ja, kao i većina potrošača prvo obraćam pažnju na higijenu samog objekta, ali ništa manje pažnje ne pridajem izloženosti i preglednosti robe u smislu asortimana i cena. Domaći kupci vole da objekat ima širok spektar proizvoda u ponudi, nebitno o kojoj grupi roba se radi, ali i da cene budu na adekvatan i upečatljiv način istaknute. Sveže meso i voće i povrće su kategorije za koje se svi bore da budu u prvom planu po kvalitetu i ceni, jer sigurna sam da ukoliko se neko odluči da u vašem objektu kupi ove dve kategorije proizvoda zadržaće se i da ostatak kupovine obavi u njemu.

Da li u sklopu praćenja konkurencije posećujete konkurentske trgovine?
U okviru svakodnevnih aktivnosti pratim sva dešavanja na društvenim mrežama u vezi sa cenama konkurencije da bi jasnije videli u kom smo mi cenovnom rangu. Odlazim i u konkurentske trgovine kako bih uvidela prednosti kod njih i primenila u našim objektima. Ne smatram da je poseta konkurentskim trgovinama nesto loše, čak mislim da doprinosi kreativnosti u smislu inovacija u sopstvenom objektu. Svako od nas ima prostora da unapređuje poslovanje, a to se postiže i komunikacijom sa konkurentskim trgovinama, kao i odlascima na događaje gde imamo mogućnost ličnog kontakta sa vođama u drugim kompanijama.

Ja, kao i većina potrošača prvo obraćam pažnju na higijenu samog objekta, ali ništa manje pažnje ne pridajem izloženosti i preglednosti robe u smislu asortimana i cena.

Za kraj, koja bi bila vaša poruka kolegama, trgovcima - kako unaprediti sektor?
Mislim da svi treba da idemo u istom smeru, a to su inovacije kako u tehničko-tehnološkom smislu, tako i prilagođavanju širine asortimana novih grupa u delu proizvoda zdrave hrane, kao i pojačanim aktivnostima na većem učešću domaćih proizvoda. Smatram da uspeh nije samo kopirati nekoga, već pokušati da se prilagodiš novim trendovima kroz aktivnosti koje doprinose različitosti i prepoznatljivosti.