Summi1
Summit2

Sloboda Stojanović, direktor marketing sektora, BB Trade ad: Važno je napraviti balans

Gost uvodničar - avgustovsko izdanje

Srbija

31.08.2021

Šta je svet naučio u proteklih 18 meseci? Kada se stvarnost, u kratkom roku apsolutno izmeni, jedini pravi odgovor čovečanstva je prilagođavanje i korak napred po novim pravilima. Nova pravila u socijalnom i biznis ambijentu, učinila su da i kolektivno i pojedinačno, odvojimo bitno od nebitnog, kao kada sređujemo garderober, koji je većina sredila još u prvim mesecima pandemije.

 

Kada je reč o biznisu, brzina prilagođavanja novonastaloj situaciji zaista je bila ključ opstanka. Odjednom smo se izmestili iz naših ustaljenih rutina, izašli iz kancelarija, preselili ih u svoj dom i nastanili se na raznim online platformama. Malo smo uživali u tome, a onda je većina uvidela da im je kancelarija zaista druga kuća, a kolege mnogo bliskije nego što su to shvatali. U takvim uslovima, u nama je ključao timski duh, kao i želja da svi doprinesemo boljitku naše kompanije. I to smo zaista i radili.

I u uslovima pandemije, mnoge kompanije iz naše industrije su ostale aktivne na svim frontovima: briga o zajednici, posvećenost zaposlenima, promovisanje lokalnih proizvođača i, naravno, jačanje odnosa sa kupcima. Ono što je važno je da se napravi savršen balans, u kojem sistem vrednosti po kojem posluje kompanija, vlada u svim ovim relacijama. Tada su stabilnost i prosperitet zagarantovani. Sinergija svih zaposlenih je put do ovog uspeha.

Domaći trgovinski lanci nisu se prilagođavali samo pandemiji. Naše prilagođavanje, traje već celu deceniju, od dolaska prvih velikih regionalnih i internacionalnih kompanija. Prirodan odgovor domaćih kompanija bilo je, sa jedne strane udruživanje, ali i primena svih postulata poslovanja koji su doneli „veliki“ igrači. Ono što smo svi mi imali, jeste iskustvo, poznavanje tržišta, potreba lokalnih kupaca, potencijal razvoja. Upravo ova prednost je razlog zašto se mnoge domaće kompanije odlučuju za formate koji su bliski kupcima i kroz njih postaju deo njihove zajednice.

Ono što je važno je da se napravi savršen balans, u kojem sistem vrednosti po kojem posluje kompanija, vlada u svim relacijama

Šta dalje? Za poslovanje celokupnog maloprodajnog sektora veoma je važno da se prate svetski trendovi, da se svakodnevno usavršava poslovanje, da se uspostavi organizacija koja je u stanju da se prilagođava u realnom vremenu, da se kroz unapređenje usluga i stvaranje ambijenta u kome je kupovina plezir dolazi do srca i lojalnosti kupca, da se strateški šire prodajna mreža i mreža partnerstava, kao i da se širi asortiman u skladu sa afinitetima kupaca. Kupac je danas svesniji nego ikada šta želi, koliko novca ima na raspolaganju, koliko vremena ima za kupovinu. Zato je i važno da odlazak u nabavku bude u skladu sa njegovim potrebama, da mu štedi vreme i novac i, naravno, donosi osećaj zadovoljstva. Inovacije u poslovanju, primena trendova u oblasti maloprodajne industrije, razvoj online trgovine, uz usavršavanje tradicionalnog prodajnog koncepta, ulaganje u razvoj veština i znanja svakog zaposlenog, ostaju polazna tačka razvoja čitavog sistema.

Mnogi će reći sada: „Ali to smo radili i pre i za vreme pandemije“. Upravo tako! Ne treba menjati trasu, treba ostati dosledan ciljevima.