Summi1
Summit2

Nielsen RMS: Rast prodaje mesnih proizvoda spremnih za jelo

Panel maloprodaje - Podaci o prodaji u trgovačkim objektima u Srbiji

Vodič kroz kategoriju

09.06.2021

Posmatrano prema tipu proizvoda, najprodavaniji mesni proizvodi spremni za jelo su salame, šunke i pečenice. Najviše se prodaju salame sa 49,6% vrednosne prodaje i 60,1% količinske prodaje. Na drugom mestu je šunka sa 15,1% vrednosne i količinske prodaje, dok je udeo pečenice u ukupnoj vrednosnoj prodaji 11,4%, a u količinskoj 8,3% 

Autor: Nielsen

Mesni proizvodi spremni za jelo, koji se dobijaju preradom mesa, postali su gotovo neizostavan deo svakodnevne ishrane i često se nađu u potrošačkim korpama. Koliko su ovi proizvodi popularni u Srbiji pokazuju podaci iz Nielsen RMS panela prodaje za period od februara 2020. do januara 2021. godine.
Vrednosna prodaja mesnih proizvoda spremnih za jelo, u posmatranom periodu, zabeležila je najveći rast (17,1%) u jugoistočnoj Srbiji, a najmanji u Beogradu (8,4%). Komadna prodaja je, takođe, ostvarila najveći rast u jugoistočnoj Srbiji (12,1%), dok je najmanji u Vojvodini (5,8%).

Posmatrano po kanalima prodaje, komadna prodaja povećana je u velikim i srednjim prodavnicama za 14,4%, u malim prodavnicama beleži rast za 4,5%, a u hiper/supermarketima rast od 4,9%. U poređenju sa istim periodom godinu dana pre. Ukoliko posmatramo Srbiju u totalu, vrednosna prodaja zabeležila je rast od 10,7%.

Podaci iz panela maloprodaje pokazuju da najveći udeo u vrednosnoj prodaji ima Beograd (37,6%), zatim Vojvodina sa 27,5%, dok je vrednosna prodaja nešto manja u jugoistočnoj (19,2%) i u centralno-zapadnoj Srbiji (15,7%).
Kada posmatramo količinsku prodaju mesnih proizvoda po regionima, podaci pokazuju da je u Beogradu ostvareno 30,7% ukupne prodaje, u Vojvodini 29,7%, u jugoistočnoj Srbiji 22,6%, dok je u centralno-zapadnoj Srbiji zabeleženo 16,9% ukupne količinske prodaje.
Najviše mesnih proizvoda spremnih za jelo prodato je u hiper/supermarketima i to u svim kategorijama prodaje: 58% po vrednosti, 51,3% po količini i 44,4% po komadu.

U velikim i srednjim prodavnicama ostvarena je količinska prodaja od 38,1%, vrednosna od 33,8% i komadna od 40,3%. Mesne prerađevine se manje kupuju u malim prodavnicama, prema podacima koji pokazuju da je ostvareno 8,2% vrednosne prodaje, 10,6% količinske prodaje i 15,3% komadne prodaje.
Posmatrano prema tipu proizvoda, najprodavaniji mesni proizvodi spremni za jelo su salame, šunke i pečenice. Najviše se prodaju salame sa 49,6% vrednosne prodaje i 60,1% količinske prodaje. Na drugom mestu je šunka sa 15,1% vrednosne i količinske prodaje, dok je udeo pečenice u ukupnoj vrednosnoj prodaji 11,4%, a u količinskoj 8,3%. Potom slede kulen, pršut, mortadela sa nešto nižim učešćem u prodaji.

Kada je reč o podeli prema vrsti mesa, količinski najprodavanija je svinjetina (47,8%), piletina je zastupljena sa 31,4%, zatim slede govedina i svinjetina (7%), piletina i svinjetina (6,4 %), dok je udeo ćuretine u količinskoj prodaji 3,8%.

Posmatrano prema veličini pakovanja, količinski najprodavanija pakovanja mesnih proizvoda spremnih za jelo su sledeća – 1.000g (56,2%), 350g (13%), 325g (8,6%) .

Top 5 proizvođača mesnih proizvoda spremnih za jelo ostvaruje 52,7% ukupne vrednosne prodaje na tržištu Srbije i 53,5% količinske prodaje. Top 5 ovih proizvođača su sledeći (poređano abecednim redom): Carnex, Neoplanta, Perutnina Ptuj Group, Yuhor, Zlatiborac doo.

-

Nielsen retail audit
Nielsen retail audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima na uzorku prodajnih mesta, izabranih tako da budu reprezentativni za kanale prodaje koji se prate. Ista prodajna mesta se popisuju na mesečnom ili dvomesečnom nivou tako što obučeni popisivači fizički broje maloprodajne zalihe, beleže obavljene nabavke u proteklom periodu, kao i maloprodajne cene, a sve to uz pomoć hand held terminala. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, kao i ostalih podataka značajnih za proizvođače, distributere i prodavce. Kanali prodaje koji su uključeni u analizu kategorije: hipermarketi i supermarketi, velike i srednje prodavnice, male prodavnice i kiosci i paviljoni. Nielsen panel maloprodaje ne uključuje benzinske stanice, diskontne trgovine, cash&carry objekte i apoteke.

-