Summi1
Summit2

Nielsen RMS: Sredstva za čišćenje domaćinstva najveći rast imaju u drogerijama

Panel maloprodaje: Podaci o prodaji u maloprodajnim objektima u Srbiji

Vodič kroz kategoriju

18.03.2021

Prodaja ove kategorije u Srbiji je u značajnom porastu, pa je tako vrednosna prodaja ovih proizvoda zabeležila rast od 15,4%. Količinska prodaja sredstava za čišćenje domaćinstva porasla je za 13,6%, u odnosu na isti period prethodne godine, kao i komadna za 10,9%

 

Autor: Nielsen

Čistoća predstavlja jednu od najbitnijih odlika porodičnog doma. Da bismo uspešno održavali higijenu doma, koristimo različita sredstva prilikom čišćenja domaćinstva, a koja sredstva za čišćenje domaćinstva su najprodavanija u Srbiji pokazuju podaci iz Nielsen RMS panela maloprodaje za period od novembra 2019. do oktobra 2020. godine.

Prodaja sredstava za čišćenje domaćinstva u Srbiji je u značajnom porastu, pa je tako vrednosna prodaja ovih proizvoda zabeležila rast od 15,4%. Količinska prodaja sredstava za čišćenje domaćinstva porasla je za 13,6%, u odnosu na isti period prethodne godine, kao i komadna za 10,9%.
Kanali prodaje koji se posmatraju u panelu dele se na hiper/supermarkete, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kioske i paviljone, kao i drogerije.

Drogerije beleže porast prodaje u odnosu na prethodnu godinu i to – količinski za 30,1%, vrednosno za 32,9% i komadno za 28%.
S druge strane, hiper/supermarketi beleže najmanji rast u prodaji – 5,1% količinske prodaje, 6,5% vrednosne prodaje i 0,5% komadne prodaje. Uprkos tome, najveći udeo u količinskoj prodaji ovih proizvoda i dalje imaju hiper/supermarketi (39,9%), drogerije zauzimaju 21% ukupne prodaje.

Posmatrano po regionima, svi regioni beleže rast, Vojvodina 15,9% vrednosne prodaje,12% količinske prodaje i 9,4% komadne prodaje, Beograd pokazuje rast od 15,1% vrednosne prodaje, 13,4% količinske prodaje i 10,4% komadne prodaje. Zapadna Srbija beleži vrednosni rast od 15,9%, isto kao i Vojvodina, dok jugositočna ima rast od 14,8%.

Posmatrano po udelu prodaje sredstava za čišćenje domaćinstva po regionima, Beograd i Vojvodina vode. Vrednosno učešće u Beogradu iznosi 34,1%, potom sledi Vojvodina sa 28,4%, jugoistočna Srbija 20,7% i zapadna sa 16,8%.

Najveće količinsko učešće u sredstvima za održavanje domaćinstva imaju višenamenska sredstva za čišćenje (23,7%), slede sredstva za čišćenje prozora (17,6%) i toaleta (17,2%), potom abrazivna sredstva (12,6%) i izbeljivači sa 10,1%.
Kada je u pitanju podela po formi proizvoda, najprodavanija su tečna sredstva (70,9% količinske prodaje), sredstva u formi gela (11,2% količinske prodaje) i krem (10,6%), dok su najmanje količinski prodavana sredstva u formi tableta, maramica, sprejeva i pena, ulja i losiona.

Kada se posmatraju pakovanja u kojima se prodaju sredstva za čišćenje domaćinstva, količinski najviše se proda flaša 65,8% i sprejeva 25,8%, dok se količinski najmanje prodaju kese i aerosolovi.

Po veličini pakovanja, top tri najprodavanija su ona od 750g/ml sa 43,8% količinske prodaje, zatim 1000g/ml sa 20,3% količinske prodaje, kao i 500g/ml sa 13,9% količinske prodaje. Najmanje se količinski prodaju pakovanja od 135g/ml, 96g/ml, 60g/ml i 125g/ml.
Top pet proizvođača sredstava za čišćenje domaćinstva zauzima 69% vrednosne prodaje i 58,2% količinske prodaje. Top pet proizvođača (poređanih po abecednom redu) su: Colgate Palmolive, Henkel, S. C. Johnson, Simchem i Unilever.