Summi1
Summit2

Milan Radivojević, direktor M.I.Finance: Sirni namazi Mlekare Šabac – reper kvaliteta

Intervju

18.01.2021

Milan Radivojević, direktor M.I.Finance – kompanije koja vrši promet proizvoda Mlekare Šabac

-

-

Sirni namazi su, nesumnjivo, jedan od najprepoznatljivijih proizvoda Mlekare Šabac, koja postoji još od 1931. godine. Recite nam nešto o ovim proizvodima: kada je krenula njihova proizvodnja, kako je tekao razvoj i šta predstavljaju sada?

Mlekara Šabac je lider u segmentu sirnih namaza u Srbiji i u regionu, a vodeća pozicija je zaslužena kroz dugogodišnji rad i razvoj, vrhunski kvalitet i upotrebu prirodnih sastojaka. Sirni namazi u Mlekari Šabac imaju tradiciju dužu od 30 godina. Kroz sav taj period smo se maksimalno trudili da proizvode dodatno razvijamo i unapređujemo, kako kroz recepture, nove artikle i ukuse, tako i kroz razvoj pakovanja. Uvek nam je bilo na umu da imamo 100% prirodne proizvode, bez konzervansa i aditiva, i uz vrhunski kvalitet, ukus i sve ostale elemente smo uspeli da osvojimo i zadržimo lidersku poziciju dugi niz godina. Odličan kvalitet i ukus naših proizvoda su prepoznati i traženi u celom svetu, tako da danas izvozimo na 14 tržišta, od Rusije gde smo jedan od lidera, preko regiona Balkana, zapadne Evrope, sve do Amerike.

Koje sve vrste sirnih namaza imate u svom portfoliju? Koji je najprodavaniji i zbog čega je tako, prema vašem mišljenju?

Danas u portofliju sirnih namaza imamo Sirko, A La Kajmak i najnoviji proizvod A La Krem. Naš najprodavaniji proizvod je A La Kajmak, a Sirko ga prati u stopu. Istraživanja koja smo uradili su pokazala da su oba namaza reper u kvalitetu i ukusu potrošača, i oni im se stalno vraćaju. Koriste ih u svim prilikama, za doručak, večeru ili užinu, a A La Kajmak se koristi čak i za pripremu torti i kolača. Tu, svakako, preporučujemo našim potrošačima da probaju i A La Krem koji iskustvo u pravljenju poslastica čini još boljim.

Prema informacijama koje imate, da li biste mogli da kažete da su srpski potrošači veliki korisnici ove kategorije? Koliko često su sirni namazi u korpama potrošača, a koliko često su njihov izbor baš vaši sirni namazi?

Potrošači u Srbiji jesu veliki korisnici sirnih namaza. Mi naše proizvode prodajemo u celom svetu i Srbija je u vrhu liste zemalja po potrošnji sirnih namaza. Namazi su stalno u korpama potrošača i veoma često se kupuju impulsivno, kao dnevni dodatak ishrani svih generacija. Mi smo lideri na tržištu Srbije, sa više od 30% udela, tako da možemo da kažemo da je svaki treći namaz koji se kupi - sirni namaz Mlekare Šabac.

S obzirom na to da ste lideri u proizvodnji sirnih namaza, i generalno jedna od vodećih kompanija na tržištu Srbije, gde vidite prostor za dalji rast? Da li imate planove za neke inovacije u ovoj kategoriji?

Mlekara Šabac nije lider samo u Srbiji, već je i jedan od lidera u regionu Balkana, što nas dodatno motiviše da nastavljamo da se dalje razvijamo i rastemo. Osnovni elementi našeg rasta su svakako kvalitet i, pre svega, 100% prirodni sastojci, bez konzervansa i aditiva, koje prepoznaje i želi sve veći broj potrošača. Osim toga, prostor za rast vidimo u proširenju naše ponude kroz nove ukuse i nove inovativne proizvode, predviđene posebno za određene namene, kao što je danas A La Krem. Razvijaćemo, svakako, naš brend, pakovanja proizvoda, a radićemo i na razvoju celokupnog iskustva u konzumiranju namaza.

Koji kanali su, u ovoj godini, bili najpogodniji za prodaju vaših sirnih namaza? Da li su u periodu pre pandemije potrošači ove proizvode više kupovali u nekim drugim kanalima?

Najveću prodaju namaza ostvarujemo kroz kanal moderne trgovine velikih lanaca. Takođe, za proizvod koji se konzumira svakodnevno, ne možemo da zanemarimo značaj manjih lanaca ili tradicionalnih komšijskih trgovinskih objekata u prodaji. Period pandemije nije uticao na promene navika kupovine, tako da su se proizvodi kupovali na isti način i ranije, kao i sada. Jedina promena koja je primećena je bila u vreme vanrednog stanja, kada su potrošači bili usmereni na veće kupovine, tada se prodaja namaza velikim delom odvijala kroz supermarkete i hipermarkete.

Da li spremate neke novitete, kada su u pitanju sirni namazi? Koje i kada potrošači mogu da ih očekuju?

Mlekara Šabac, kao lider u segmentu namaza, svakako ima želju i obavezu da svojim potrošačima ponudi i nove proizvode, pored onih naših proizvoda koje već vole. Sa druge strane, prema tome imamo i veliku odgovornost i pažljivo biramo sastojke, ukuse i pakovanje kako bismo bili zaista sigurni da ćemo veliko poverenje koje nam je dato i opravdati. Mi smo ove godine imali značajna ulaganja u unapređenje našeg proizvodnog procesa i opremu, upravo sa ciljem razvoja novih proizvoda i sada sa velikim zadovoljstvom možemo da najavimo da će sledeće godine potrošači u Srbiji i u regionu imati priliku da uživaju u potpuno novim proizvodima i ukusima, za koje smo sigurni da će im se veoma svideti i koji će, verujemo, naći svoje mesto pored naših postojećih proizvoda.