Summi1
Summit2

Snažan rast prodaje piva u ritejl kanalu

ITALIJA

Svet

24.07.2018

Prodaja piva u ritejl distributivnom kanalu u Italiji porasla je za 18 odsto u periodu od 2014. do 2017. godine, zahvaljujući rastu popularnosti kraft piva.

Prodaja piva u ritejl distributivnom kanalu u Italiji porasla je za 18 odsto u periodu od 2014. do 2017. godine, zahvaljujući rastu popularnosti kraft piva.

Brojke je, nakon istraživanja domaćeg pivskog tržišta koje je sprovela agencija Althesys, objavila Osservatorio Birra, a u ime Birra Moretti fondacije.

Vrednosno, pivo predstavlja oko 1,2 odsto prosečne mesečne potrošnje italijanske porodice, u poređenju sa 2 odsto, koliko se odvaja za kafu, 2,2 odsto za vodu i 2,9 odsto za vino.

Rastuća popularnost piva u Italiji pripisuje se sve većem tržišnom udelu velikih trgovačkih formata (supermarketa i hipermarketa), koji je porastao za 40 odsto u proteklih 20 godina i većoj dostupnosti pivskih brendova na njihovim policama.

Prošle godine je količina piva prodata u ritejl kanalu dostigla 58,8 odsto ukupne prodaje, odnosno 9,2 miliona hektolitara i vrednost prodaje od 1,6 milijardi evra (+19,8 odsto količinski i +31,8% vrednosno u odnosu na 2010. godinu).

Kraft piva dostigla su zreo tržišni status u Italiji, sa ukupnom prodajom od 1,5 miliona hektolitara vrednosti 466 miliona evra u prošloj godini.

Od 2010. do 2017. godine, prodaja zanatskih piva u velikim ritejl formatima porasla je za 49,5 odsto količinski i 69,7 odsto vrednosno.

Lager piva takođe su zabeležila skok (+15,2 odsto količinski i +21,4 odsto vrednosno), potvrđujući pozitivan trend na nivou čitavog pivskog sektora.

Tokom protekle decenije, ukupna potrošnja piva porasla je za 34 odsto, dok je prosečna potrošnja piva po glavi stanovnika ostala na 31 litar godišnje. Italijanski prosek i dalje je daleko ispod evropskog, naročito u poređenju sa Nemačkom (105 litara po glavi stanovnika), Austriji (103), Irskoj (98) i Španiji (84).