Ovaj podatak, suočava domaće biznise sa izazovom, budući da prema novom istraživanju kompanije Visa, „Klikom do digitalne trgovine“, polovina njih (50 odsto) koristi samo tradicionalni POS terminal za plaćanje karticama, koji iziskuje unošenje PIN koda.
Ipak, sedam od deset mikro, malih i srednjih preduzeća (70 odsto) u Srbiji otvoreno je za nove tehnologije i spremno da putem mobilne aplikacije prihvata beskontaktna plaćanja, podaci su istraživanja.
Istraživanje je, takođe pokazalo, da skoro svi ispitanici iz kategorije srednjih preduzeća (98 odsto), kao i njih 80 odsto iz malih i 67 odsto iz mikro preduzeća rekli su da bi takva primena mogla da olakša proces prihvatanja plaćanja njihovoj firmi. Većina ispitanika kao ključne prednosti korišćenja takozvanog softPOS terminala u poređenju sa upravljanjem gotovinom, navodi pogodnost (59 odsto), bezbednost u kontekstu pandemije (46 odsto) i mobilnost (44 odsto), tj. mogućnost prihvatanja plaćanja svuda gde se nalazi njihov pametni telefon. Istraživanje je, takođe, pokazalo da se gotovina, kao jedini vid plaćanja, uglavnom koristi u mikro preduzećima, dok prihvatanje gotovine i kartica raste sa veličinom biznisa.
Spremnost malih i srednjih preduzeća da tradicionalne POS terminale zamene pametnim telefonima je snažan pokazatelj njihove potrebe za praktičnijim rešenjima. Tap To Phone tehnologija preduzećima će pružiti pristupačan, jednostavan i bezbedan način da prihvate beskontaktna plaćanja i zadrže konkurentnost u novoj ekonomiji. Širom CEMEA regiona već vidimo pozitivne efekte ovog rešenja, zbog čega ćemo u narednom periodu i ovde intenzivno raditi na daljoj digitalnoj transformaciji biznisa, izjavio je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.
Kada je u pitanju korišćenje ličnog ili mobilnog telefona kompanije, istraživanje je pokazalo da samo 16 odsto ispitanika pokazuje spremnost da koristi lične telefone za prihvat plaćanja.
Kao benefite koje bi njihovi klijenti mogli imati od ove metode u poređenju sa gotovinskim plaćanjem, kompanije ističu praktičnost (53 odsto), raditi ono što je "trendi" (50 odsto), biti bezbedan od pandemije (43 odsto), koristiti inovativne ili savremene načine plaćanja (42 odsto) i brzinu (25 odsto). S druge strane, mnogi su i dalje skeptični po pitanju dodatnih troškova i činjenice da je u pitanju nova tehnologija sa kojom ni oni, ali ni njihovi kupci, nisu još dovoljno upoznati.
-
Istraživanje „Klikom do digitalne trgovine“ je regionalna studija percepcije mikro, malih i srednjih preduzeća sprovedena u Srbiji, Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji, Bosni i Hercegovini i Albaniji. Ispitanici u Srbiji pokazali su najveći nivo interesovanja (70 odsto) za tehnologiju koja pretvara mobilne telefone u POS terminale i omogućava im da prihvataju beskontaktno plaćanje. Na drugom mestu su preduzeća iz Crne Gore (58 odsto), a slede ih biznisi Severne Makedonije (53 odsto), Albanije (48 odsto) i preduzeća iz Bosne i Hercegovine (24 odsto). |
-
izvor: InStore
foto: VISA