Najveći problem je veći broj kamiona koji se nalaze na graničnim prelazima prema Rumuniji i Mađarskoj. Ukrajinci ne dozvoljavaju da roba ruskog ili beloruskog porekla napusti Ukrajinu. Prema informacijama koje smo dobili iz naše ambasade u Kijevu, takođe ukrajinski granični prelazi ne propuštaju vozila koja transportuju robu namenjenu ruskom i beloruskom tržištu ili robu koja je poreklom sa ovih tržišta, i to bez izuzetka, rekao je Mihailo Vesović, direktor Sektora za internacionalizaciju PKS.
Službenici Graničnog prelaza Đakovo saopštili su da vozači državljani Srbije i drugih zemalja koji upravljaju vozilima, mogu da izađu iz Ukrajine, ali ne i vozilo koje prevozi robu namenjenu Rusiji i Belorusiji.
Komora je pozvala prevoznike da pošalju tačne podatke sa registarskim tablicama, imenima vozača i firmama, kao i poziciju gde se nalaze u Ukrajini.
Tražimo način da se svim vozačima kamiona sa srpskim tablicama koji prevoze robu omogući da napuste Ukrajinu sa robom i kamionima. Ukoliko bi samo vozači bez kamiona napustili Ukrajinu, šteta bi bila ogromna, ukazao je predstavnik PKS.
Prema informacijama kojima raspolaže Krizni štab PKS, na graničnom prelazu Đakovo su 44 srpska kamiona, dok se skoro 100 kamiona sa srpskom robom koji su krenuli ka Rusiji i Belorusiji vraća nazad. Očekujemo da će moći da pređu granicu iako se situacija menja iz sata u sat, ističe Vesović i dodaje da je Krizni štab PKS u stalnom kontaktu sa ambasadom Srbije u Bukureštu.
Vozači imaju određene zalihe hrane i vode, ali gorivo im je na minimumu, jer se, zbog ratnog stanja, samo po 20 litara može sipati na benzinskim pumpama u Ukrajini.
PKS preko specijalizovanog Info centra povodom krize u Ukrajini svakodnevno informiše privredu i javnost o stanju na graničnim prelazima prema Ukrajini, Rusiji i Belorusiji.
izvor: PKS
foto: pixabay