Summi1
Summit2

NielsenIQ RMS:Sredstva za čišćenje domaćinstva najprodavanija u Beogradu

Panel maloprodaje - Prolećno čišćenje i dezinfekciona sredstva

Vodič kroz kategoriju

25.03.2022

Najveće količinsko učešće u sredstvima za održavanje domaćinstva imaju višenamenska sredstva za čišćenje (24,1%), slede sredstva za čišćenje prozora (17,4%) i toaleta (17%), potom abrazivna sredstva (12%), sredstva za održavanje prostora u domaćinstvu (7,1%), umeci za čišćenje toaleta (6%), sredstva za čišćenje podova (5,4%), sredstva za čišćenje nameštaja (0,6%)

Izvor: NielsenIQ

Čistoća predstavlja jednu od najbitnijih odlika porodičnog doma. Da bismo uspešno održavali higijenu doma, koristimo različita sredstva prilikom čišćenja domaćinstva, a koja sredstva za čišćenje domaćinstva su najprodavanija u Srbiji, pokazuju podaci iz NielsenIQ RMS panela maloprodaje za period od decembra 2020. do novembra 2021. godine.

Prodaja sredstava za čišćenje domaćinstva u Srbiji je u značajnom padu, pa je tako vrednosna prodaja ovih proizvoda zabeležila pad od 6,2%. Količinska prodaja sredstava za čišćenje domaćinstva pala je za 8,2% u odnosu na isti period prethodne godine, kao i komadna za 7,6%.
Kanali prodaje, koji se posmatraju u panelu, dele se na hiper/supermarkete, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kioske i paviljone. Svi kanali prodaje beleže pad prodaje, osim paviljona i kioska, ali je njihovo učešće u ukupnoj prodaji zanemarljivo.

Hiper/supermarketi beleže najveći pad u prodaji – 10,6% količinske prodaje, 10,4% vrednosne prodaje i 11,2% komadne prodaje. Uprkos tome, najveći udeo u količinskoj prodaji ovih proizvoda i dalje imaju hiper/supermarketi (44,3%), velike i srednje prodavnice zauzimaju 42,5% ukupne prodaje.

Posmatrano po regionima, svi regioni beleže pad, Vojvodina 5,4% vrednosne prodaje, 8,1% količinske prodaje i 7,8% komadne prodaje, Beograd pokazuje pad od 7,9% vrednosne prodaje, 9,3% količinske prodaje i 8,2% komadne prodaje. Zapadna Srbija beleži vrednosni pad od 5,9%, dok jugoistočna ima pad od 4,6%.

Posmatrano prema udelu prodaje sredstava za čišćenje domaćinstva po regionima, Beograd i Vojvodina vode. Vrednosno učešće u Beogradu iznosi 31,3%, potom sledi Vojvodina sa 27,4%, jugoistočna Srbija sa 21% i zapadna sa 20,3%.

Najveće količinsko učešće u sredstvima za održavanje domaćinstva imaju višenamenska sredstva za čišćenje (24,1%), slede sredstva za čišćenje prozora (17,4%) i toaleta (17%), potom abrazivna sredstva (12%), sredstva za održavanje prostora u domaćinstvu (7,1%), umeci za čišćenje toaleta (6%), sredstva za čišćenje podova (5,4%), sredstva za čišćenje nameštaja (0,6%).

Kada je u pitanju podela prema formi proizvoda, najprodavanija su tečna sredstva (71,3% količinske prodaje), sredstva u formi krema (10,6% količinske prodaje) i krem (10,5%), dok su najmanje količinski prodavana sredstva u formi tableta, maramica, sprejeva i pena, ulja i losiona.

Kada se posmatraju pakovanja u kojima se prodaju sredstva za čišćenje domaćinstva, količinski najviše se proda flaša 64,2% i sprejeva 27,2%, dok se količinski najmanje prodaju kese i aerosolovi.

Prema veličini pakovanja, top tri najprodavanija su ona od 750g/ml sa 43,1% količinske prodaje, zatim 1000g/ml sa 21,8% količinske prodaje, kao i 500g/ml sa 14% količinske prodaje. Najmanje se količinski prodaju pakovanja od 135g/ml, 96g/ml, 60g/ml i 125g/ml.

Top 5 proizvođača sredstava za čišćenje domaćinstva zauzima 69,5% vrednosne prodaje i 57,9% količinske prodaje. Top 5 proizvođača (poređanih po abecednom redu) su: Colgate, Palmolive, Henkel, S.C Johnson, Simchem i Unilever.

Nielsen retail audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima na uzorku prodajnih mesta, izabranih tako da budu reprezentativni za kanale prodaje koji se prate. Ista prodajna mesta se popisuju na mesečnom ili dvomesečnom nivou tako što obučeni popisivači fizički broje maloprodajne zalihe, beleže obavljene nabavke u proteklom periodu, kao i maloprodajne cene, a sve to uz pomoć hand held terminala. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, kao i ostalih podataka značajnih za proizvođače, distributere i prodavce. Kanali prodaje koji su uključeni u analizu kategorije su: hipermarketi i supermarketi, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kiosci i paviljoni. Nielsen panel maloprodaje ne uključuje benzinske stanice, diskontne trgovine, cash & carry objekte, kao ni apoteke.