Summi1
Summit2

Andrijana Vuković, direktorka sektora za komercijalnu izvrsnost, Coca-Cola HBC Srbija: Očuvanje atraktivnosti kategorije i ulaganje u održivost zadatak za celu industriju

KROZ PRIZMU PROIZVOĐAČA

Intervju

08.04.2022

Naša sagovornica ove nedelje iz kompanije Coca-Cola HBC Srbija govorila je o dobrim stvarima u industriji, ali i pojedinim nedostacima, inovacijama i unapređenju celokupnog sektora.

1. Šta je ono što biste pohvalili u industriji bezalkoholnih pića?
Na prvom mestu, imamo brzinu inovacija i odgovor na potrebe potrošača i aktuelni trenutak. Pri tom ne mislim samo na period pandemije, već na fleksibilnost koja postoji generalno kad su posredi novi trendovi i potrebe. Ona se iskazuje u svakom aspektu - od razvoja proizvoda, marketinga, pozicioniranja i dostupnosti, do same prodaje. Verujem da će fleksibilnost ostati veoma važna i u periodu pred nama. 

Zatim, treba istaći i konzistentan rad na kreiranju prilika za konzumaciju. Ovde bih pomenula fantastične Coke and Meals kampanje koje radimo već dugi niz godina, u saradnji sa brojnim lokalnim partnerima i koje daju zaista sjajne rezultate, jer su potrošači izuzetno motivisani da učestvuju u ovim akcijama. 

Kod kampanja, istakla bih jedinstvenu online platformu "HoReCa zajednica", koju je naša kompanija lansirala u doba pandemije, s ciljem umrežavanja ugostitelja, njihove edukacije i omogućavanja poslovnih pogodnosti u poslovanju sa Coca-Cola HBC Srbija.  

I da zaokružim odgovor na ovo pitanje onim najvažnijim – drago mi je što je naša industrija u najvećem delu aktivna kad je u pitanju podrška zajednici. Svi mi jesmo tu da pozitivno poslujemo, ali isto tako da prirodi i zajednici pomažemo kroz ulaganje u zaštitu resursa i rešavanje određenih izazova. 

2. Koji su, prema vašem mišljenju, problemi/nedostaci u industriji u kojoj poslujete na našem tržištu? 
Više bih volela da umesto kao nedostatke, posmatramo to kao prostor za unapređenje. Mislim da se taj prostor nalazi u odgovornom razvoju naše kategorije i očuvanju njene atraktivnosti za potrošača. Svi igrači na tržištu treba da doprinesu tome.

Ovde prepoznajem i veliku ulogu naše kompanije da, kao dokazani lider, doprinosimo razvoju kategorije, povećanju njene vrednosti, ali isto tako i stalno oduševljavamo potrošače.

I svakako, kao sektor koji generiše veliku količinu ambalaže, rešenje tog pitanja vidim kao jedan od zajedničkih izazova za celu industriju. Naša kompanija dugi niz godina u saradnji sa brojnim partnerima i interesnim javnostima radi na odgovornom korišćenju svih resursa i smanjenju uticaja, nastojeći da svet bez otpada postane naša sadašnjost. Kao industriju, ovo pitanje treba da nas ujedini, jer jedino zajedničkim pristupom možemo doprineti održivim rešenjima.

3. Da li u sklopu praćenja konkurencije, kupujete i nešto od konkurentskih proizvoda? 
Svi smo mi prvo potrošači, pa tek onda i predstavnici industrije. Iako imamo lidersku poziciju i portfolio na koji smo zaista ponosni, uvek sam otvorena da probam i nešto novo i drugačije. Raduje me svaka inovacija koja obogaćuje kategoriju, donosi mogućnost izbora i samim tim osnažuje potrošače.

4. Postoji li neki proizvod/kategorija proizvoda iz vaše industrije, koji još nije stigao na naše tržište, a voleli biste da se sutra nađe i na policama srpskih trgovina? 
Važno je da kategorija odgovori na potrebe potrošača, ali isto tako i na relevantne trendove. Zato bih ovaj koncept proširila, i uz nove proizvode, pomenula i recimo značaj kreiranja novih prilika za konzumaciju, kao i to da sve ove inovacije vuku celo tržište napred. 

Konkretno, mi razvijamo 24/7 portfolio, što znači da smo sa svojim proizvodima izbor za potrošače i konzumente u svako doba dana. Srećna sam što smo neke proizvode koji su nedostajali, upravo mi doneli na tržište. U prvom redu, tržište smo „razbudili“ Costa i Vergnano kafama vrhunskog kvaliteta, pri tom kreirajući prilike za konzumaciju kako u ugostiteljskim objektima, tako i kod kuće. Isto tako smo potrebnu dozu osveženja doneli kroz Next Limunade. Upravo su ove limunade bile nešto što je nedostajalo tržištu i rekla bih da su one postale poseban segment u kategoriji sokova. 

5. Za kraj, koja bi bila vaša poruka vašim kolegama iz industrije – kako unaprediti sektor? 
Opet bih se vratila na priču o održivosti, jer mislim da je zaista važna. Naš sektor zbog svog obima i veličine ima veliku odgovornost kad je u pitanju poslovanje u skladu sa načelima održivosti.

Kao što sam i rekla, mi kao kompanija dosta radimo u tom pravcu, ali nam je na tom putu potrebna saradnja svih sektora, a posebno jedinstvo unutar naše industrije. Stoga bih volela da se još intenzivnije svi uključimo u brigu o životnoj sredini, od načina korišćenja resursa, preko proizvodnje, pa do ambalaže.