Summi1
Summit2

Ivana Ivačković, Senior menadžerka za marketing, Mlekara Šabac: Mlečni proizvodi, vrhunskog kvaliteta, imaju novi dizajn

AUTENTIČNI DIZAJN I UKUS

Promocije

20.04.2022

Dizajn je reč sa kojom "živim" dugi niz godina, od samog početka svoje karijere, imajući u vidu da se bavim marketingom isključivo u industrijama prehrane, pre svega mlečne industrije.

Piše: Ivana Ivačković, Senior menadžerka za marketing, Mlekara Šabac 

Imajući u vidu, da su ova tržišta izuzetno dinamična po svim osnovama i da je konkurencija jaka i “živa“ - dizajn ambalaže oduvek igra ogromnu, ponekad i presudnu ulogu u odluci za odabir brenda/proizvoda. Imala sam prilike da radim sa izuzetnim kreativnim direktorima, da osmišljavamo zajedno dizajn sa različitim ciljevima, od lansiranja novog proizvoda, redizajna i unapređenja postojeće ambalaže, do samo face lift-a radi hvatanja koraka sa promenama u trendovima.

U Mlekari Šabac izazov redizajna je bio velika inspiracija, jer smo mi mlekara sa tradicijom dugom više od 90 godina, gde su naši proizvodi veoma prepoznatljivi ponaosob, ali je u nekim kategorijama nedostajala poveznica koja bi upotpunila sliku o širini portfolija i o vezi između tradicije i neospornog kvaliteta koji su potrošači tokom godina prepoznali i prigrlili.

Ovaj proces smo uspešno započeli još prošle godine, uvođenjem potpuno redizajniranog logotipa Mlekare, zatim inovacijama u ambalaži i dizajnu namaza i sireva, pre svega Sirka, A la Kajmaka i Šabačke. Iako je Mlekara Šabac ekspert za namaze i bele sireve, ovom prilikom bih želela da skrenem pažnju na upravo završen proces redizajna ambalaže za našu kategoriju kiselo-mlečnih proizvoda (jogurt, kisela  pavlaka, mileram, kiselo mleko, surutka), kao i dugotrajnog mleka.

Slavimir Stojanović, Futro Design Studio: Rad na projektu redizajna Mlekare Šabac počeo je od korporativne potrebe za obeležavanjem 90. godišnjice mlekare, a pretvorio se, kao na filmu, u prijateljstvo kroz koje se lagano rađao redizajn svih ambalaža u portfoliju ove kompanije. Nijedan projekat u domenu vizuelnih komunikacija nije moguće napraviti kvalitetno bez kompletne identifikacije sa zadatkom, što je u našem slučaju značilo upoznavanje sa ljudima, fabrikom, procedurama i proizvodnim procesima do najsitnijih detalja. Ono što smo mi u studiju Futro Design primetili od samog početka je specifičan pozitivan duh zaposlenih, od proizvodnje do menadžmenta. Ceo projekat je samim tim bio protkan dobrim humorom, spontanim osmehom, neuobičajenom otvorenošću i neposrednošću koja je stvorila dugoročna prijateljstva, a to se na kraju uvek oseti baš u dizajnu.

 

Slavimir Stojanović Futro

Najmanju promenu “doživelo” je Poppy čokoladno mleko zbog svoje specifičnosti u dizajnu, koji je već povezivao naše najmlađe potrošače sa onima koji su ostali ljubitelji dobrog i kvalitetnog čokoladnog mleka i u kasnijim godinama života.
Sada imamo jedan sveden, a vrlo upečatljiv izgled ambalaže u kategorijama koje sam navela, a koji upravo povezuje sve naše proizvode i daje im pečat Mlekare Šabac, kao garancije kvaliteta i poverenja. 

Posebno bih istakla da sam ponosna na to što se ovog “zadatka” rado prihvatio čovek koji je “master of design”, Slavimir Stojanović sa svojim studiom Futro Design, u svetu poznat i priznat umetnik, koji je vizijom i sad već dobrim poznavanjem poslovanja i duha Mlekare, uspeo da kreativnost i znanje prenese na ono što sada vidimo na policama i čime se ponosimo.

Iako zadatak nije bio lak, s obzirom da je prethodni vizuelni identitet pojedinih proizvoda postojao dugi niz godina i bio poprilično različit od proizvoda do proizvoda, bilo je potrebno zadržati negde ono što je do sada “govorio” o postojanosti, tradiciji, kvalitetu i brizi, a učiniti ga modernijim i unificiranijim, tako da postoje zajednički elementi koji sve to povezuju.

Mislim da smo uz Slavimirovu pomoć i nesebičan trud i zalaganje, uspeli apsolutno u tome i sigurna sam da će i naši potrošači to prepoznati.

Sada imamo veliki napredak u vizuelnoj unificiranosti portfolija, ali čeka nas još dosta posla i nastavićemo da radimo na njemu i dalje. Novi dizajn je uklopljen u celinu i za upravo lansirane nove proizvode - Lagani jogurt i Gusti jogurt, čiji su kvalitet i ukus zaista bez premca.