Summi1
Summit2

Pet stvari koje svaka prodavnica mora da poseduje

Tema broja: oprema za radnje

Analize

27.04.2022

U neophodnu opremu, koja je potrebna maloprodajnim objektima da bi ostali konkurentni na tržištu, spadaju: korpe i kolica, sigurnosne kamere, POS sistemi, digitalni natpisi i digitalne etikete

Pripremila: Svetlana Videnov


 
Maloprodajni objekti nalaze se na samom kraju dugačkog lanca snabdevanja. Ovo znači da oni prvo kupuju proizvode od proizvođača ili veleprodaja pa ih zatim krajnjim korisnicima prodaju sa maržom, odnosno iznosom koji se dodaje na cenu koštanja kako bi se dobila prodajna cena proizvoda.

Širom sveta, postoji veoma veliki broj maloprodajnih objekata, uključujući robne kuće, supermarket i hipermarkete, male radnje, prodavnice prehrambene robe, apoteke i super prodavnice. Kompanije moraju da neguju svoj odnos sa kupcima tako što će se svojom robom i uslugom izdvojiti na tržištu, jer im od kupaca zavisi zarada.

U eri marketinga, trgovci su se okrenuli raznim marketinškim alatima, kao što su promocije i akcije sniženja, kako bi učvrstili svoj brend, podstakli prihode, kao i da bi povećali zadovoljstvo potrošača i svest o svojim proizvodima.

Međutim, osim toga što koriste ove alate za promociju svojih proizvoda i povećanje prihoda, trgovci moraju, takođe, uzeti u obzir i opremu koja im je potrebna kako bi ostali konkurentni na tržištu. Korpe i kolica za kupovinu nalaze se među opremom koja treba da obezbedi potrošačima lakšu kupovinu, jer će u njih kupci stavljati svoje proizvode.

Sigurnosne kamere su takođe važne, kako unutar, tako i izvan maloprodajnog objekta. One nisu korisne samo kada je u pitanju prevencija krađe, već i zato što nude zaposlenima i potrošačima više sigurnosti. Kamere, takođe, mogu biti od koristi u slučaju žalbi korisnika na rad zaposlenih ili ophođenje zaposlenih prema kupcima, pružajući menadžmentu uvid u određenu situaciju.

U neophodnu opremu spadaju i POS sistemi, digitalni natpisi, kao i magnetne i elektronske etikete za proizvode (ESL). Ova oprema može da pomogne prodavnicama u povećanju profitabilnosti, smanjenju troškova rada, poboljšanju efikasnosti rada zaposlenih, ali i potrošačkog iskustva i zadovoljstva kupaca.

POS sistemi mogu pomoći maloprodaji da implementira efikasno upravljanje zalihama i da razume ponašanje kupaca, omogućavajući prodavnici da personalizuje marketinške kampanje. U međuvremenu, kompanije bi mogle da koriste digitalne natpise kako bi podstakle prodaju i promovisale svoje događaje na interaktivan način. Sa sve većom prepoznatljivošću ovih natpisa kod potrošača, trgovci su primetili porast prometa i razvijanje svesti o njihovom brendu.

Magnetne i elektronske oznake za proizvode omogućavaju trgovcima da umanje troškove rada i materijala potrebnog za ručno smenjivanje papirnih etiketa. Magnetne etikete su pogodne za pružanje informacija o lokaciji proizvoda i detaljima o proizvodu. S druge strane, elektronske etikete su idealne za pružanje neometanog potrošačkog iskustva kupcima. Osim toga što prikazuju cenu proizvoda i informacije o proizvodima, ove etikete takođe mogu da se koriste za prikazivanje različitog multimedijalnog sadržaja, poput fotografija, slika i logoa.

Digitalizacija i ulaganje u strateške tehnologije mogu pomoći trgovcima u pružanju personalizovanih usluga potrošačima. Takođe, mogu da pomognu u uvođenju aplikacija koje bi kompanije mogle da koriste za svoje promocije i marketinške kampanje.

U nastavku teksta, sledi pet stvari koje svaka radnja mora da poseduje, da bi bila konkurentna na tržištu.

Korpe i kolica za kupovinu
Neugodno je nositi u rukama sve proizvode dok obavljate kuovinu.
Korpe i kolica za kupovinu su praktična, pokretljiva i laka za upotrebu i uvođenje ove opreme pomoći će vam u povećanju prodaje. Praktičnost koju ovi proizvodi nude, omogućava potrošačima da kupe koliko god proizvoda im je potrebno ili čak i više od onoga što su nameravali.

Sigurnosne kamere
Sigurnosne kamere nisu korisne jedino kada je u pitanju prevencija krađe, već mogu da pomognu i u poboljšanju usluga jedne kompanije.

Pomoću sigurnosnih kamera možete pratiti rad vašeg osoblja i njihov odnos prema mušterijama. Ukoliko primetite neke neprimerene postupke vašeg tima, možete odmah da pristupite rešavanju ovog problema. Takođe, možete da koristite snimke sa sigurnosnih kamera u slučajevima žalbi korisnika na vaše usluge.

POS sistemi
POS sistemi povećavaju profitabilnost kompanije. Korišćenjem ovih sistema možete poboljšati svoje upravljanje zalihama, kao i bolje razumeti potrošačke navike vaših kupaca, što vam može pomoći u kreiranju ciljanih kampanja usmerenih ka kupcima. POS sistemi takođe omogućavaju kupcima da pristupe vašim proizvodima u bilo kom datom trenutku, što znači da možete prodavati vaše proizvode bilo gde i bilo kada.

Digitalni natpisi
Pokazivanje korisnih informacija o proizvodima u blizini kase povećava izglede za kupovinu tih proizvoda kod kupaca. Korišćenje digitalnih natpisa za prikazivanje prednosti vaših proizvoda može da utiče na potrošače i njihovu odluku o ponovnoj kupovini u vašoj prodavnici.
44% potrošača priznalo je da su društvene mreže uticale, u velikoj meri, na njih pri kupovini. Prikazivanje vaših društvenih mreža putem digitalnih natpisa moglo bi da ubedi potrošače da kupe vaše istaknute proizvode.

Digitalne etikete
Digitalne etikete nude mnogo više pogodnosti, osim samog prikazivanja cena proizvoda. One pružaju trgovcima mogućnost dinamičnog kreiranja cena, automatskog ažuriranja informacija o proizvodu, kao i prikazivanja dostupnosti proizvoda. Na ovaj način možete osloboditi prostor i lakše pratiti koji proizvodi se brzo prodaju, te dopunjivati zalihe po potrebi.

Takođe, možete lako povezati digitalne etikete sa vašom internet prodavnicom, pri čemu bi dostupnost vaših proizvoda bila vidljiva i putem vebsajta, preko kog bi potrošači mogli da obavljaju svoju kupovinu.