Tom prilikom simbolično je postavljena i vremenska kapsula sa porukama koja je integrisana u betonski element koji će biti korišćen u izgradnji vertikalnog keja. Kako je rečeno tokom posete zvaničnika, trenutno brodovi koji pristaju u luku Novi Sad, to čine uz obalu, a novom investicijom biće moguće da brodovi pristaju direktno uz nivo keja.
Klaudio Negreanu, direktor DP World Novi Sad koja je operater Luke Novi Sad, rekao je da je DP Novi Sad jedini lučki operater koji je od nedavno osposobljen da prevozi robu u kontejnerima, tako da će novi terminal ujedno biti i skladište za kontejnere. Takođe, biće omogućeno da se kontejneri pakuju i odmah postavljaju na kamion ili na voz, jer će posle mnogo godina biti obnovljena pruga koja prolazi kroz Luku.
Kako se moglo čuti na događaju, ovo će biti najveći radovi u istoriji Luke Novi Sad, a deo su ukupnih investicija DP World Novi Sad. Ta kompanija kupila je novi kran, novu mehanizaciju za utovar robe, brod Albatros koji je doprinjeo većoj bezbednosti i brzini uplovljavanja barži u luku, a izgradila je i putnički terminal za Novi Sad u koji je uloženo više od 500.000 EUR.
Dunav je najvažnija reka za transport u Evropi i zato ulažemo sredstva u nove sadržaje u Luci Novi Sad kako bismo je učinili najvažnijim terminalom na Dunavu, što je od velikog značaja za srpsko tržište, ali i za širi region, izjavio je Klaudio Negreanu.
izvor: ekapija
foto: pixabay