Summi1
Summit2

Vladan Vukić, digital marketing consultant, Etarget: Budućnost oglašavanja je stigla

KOLUMNA PONEDELJKOM

Srbija

30.05.2022

Razvojem tehnologija omogućena je interakcija posetilaca sajtova sa njihovim sadržajem. Sajtovi odavno više nisu samo web prezentacije. Iako postoje tehnički uslovi da i reklame koje se prikazuju na sajtovima budu interaktivne i zanimljive, samim tim i uspešnije, to se u praksi retko dešava.

Piše: Vladan Vukić, digital marketing consultant, Etarget

Sajtovi su još uvek preopterećeni reklamama niskog kvaliteta, kako u pogledu iskustava posetilaca sajta, tako i u pogledu podataka koje generišu i uspešnosti kampanje. U takvom okruženju, pojava interaktivnih banera ima karakter revolucionarnog događaja.

Šta su interaktivni baneri?
Interaktivni baneri pružaju mogućnost interakcije između posetioca sajta i reklame koja se prikazuje. Na primer, moguće je u okviru reklame izračunati i prikazati koliko će iznositi rata kredita ukoliko korisnik unese osnovne podatke kao što su željeni iznos kredita, visina učešća i period otplate kredita. Mogućnosti su gotovo neograničene, pa je sve češći slučaj da se kao interaktivni baneri pojavljuju čak i manje video-igrice koje posetilac sajta može da konzumira u okviru same reklame u realnom vremenu.

Sledi primer interaktivnog banera gde korisnik u okviru reklame može da unese sledeće podatke: vebsajt, budžet za reklamiranje kao i e-mail adresu na koju želi da primi neobavezujuću ponudu nakon što pošalje pomenute podatke.

Na sledećem QR code-u možete otvoriti interaktivni baner na Vašem uređaju:


 
Zašto izabrati interaktivne banere?
Interaktivni baneri u potpunosti brišu potrebu za balansiranjem između finansijske dobiti od oglašavanja i relativno lošeg iskustva posetilaca. Korišćenjem interaktivnih banera, moguće je ostvariti odlične finansijske rezultate i istovremeno imati i odlično iskustvo posetilaca. Ovo je posebno važno onim sajtovima koji posvećuju značajne resurse za kreiranje kvalitetnog sadržaja.

Korišćenjem interaktivnih banera, možemo precizno da izmerimo nivo interakcije koju je svaki pojedinačni korisnik ostvario na konkretnom interaktivnom baneru. Nakon toga, možemo zainteresovanim korisnicima da plasiramo specijalizovane kampanje.

Prema podacima koje je objavio Magna Global, interaktivni baneri beleže sledeće rezultate prilikom poređenja sa standardnim banerima:

  • Vreme gledanja marketinške poruke je povećano za 47%.
  • Ostaju u sećanju 32% vremena duže.
  • Ostvaruju 9x veći uticaj na kupovinu.

Ovakvi rezultati dugoročno doprinose stvaranju i učvršćivanju svesti o brendu (eng. brand awareness). 

Tim iskusnih profesionalaca sastavljen od programera i dizajnera najbolja je garancija da će se ceo proces odvijati nesmetano, od ideje do realizacije.