Summi1
Summit2

IGD: Pet trendova koji oblikuju diskontni kanal

ANALIZE

Analize

10.06.2022

U predstojećem periodu, videćemo sve više diskontera koji komuniciraju o diferencijaciji proizvoda, kako bi pomogli kupcima da izaberu u skladu sa njihovim životnim stilom. To će dodatno razviti lojalnost i poverenje, što će dovesti do izuzetno velikog rasta

Autor: Maxime Delacour, Senior Retail Analyst, IGD

Diskontni kanal bi trebalo da ostvari više od 100 milijardi evra prodaje do 2026. godine i biće glavni pokretač rasta za celokupnu maloprodajnu industriju FMCG proizvoda u Evropi.
U ovom tekst donosimo zaključke izveštaja Global Discount Trends 2022, trendove za koje očekujemo da će oblikovati ovaj kanal i podstaknuti dalji njegov rast.

Digitalni diskont
Dok fizička radnja jeste, i ostaće, najvažniji adut diskontera, digitalna rešenja igraju sve veću ulogu u njegovoj transformaciji i transformaciji diskontnog modela u celini.
Da bi bolje služili kupcima, diskonteri razvijaju vlastite digitalne sposobnosti i sarađuju s inovativnim startup-ovima i tehnološkim stručnjacima kako bi poboljšali poslovanje i iskustvo potrošača. Očekujemo da ćemo videti još diskontera koji će "preneti" proces plaćanja na aplikacije "scan & go".

Uspon trenda "discountvenience"
Pošto su istorijski izbegavali urbane lokacije, zbog troškova i ograničenja prostora, diskonteri sada iskorišćavaju priliku da uđu na gradske lokacije kako bi došli do novih kupaca i zadržali rast. Kao rezultat toga, diskonteri su morali evoluirati i prilagoditi svoj asortiman, smanjiti otisak trgovine, ubrzati dostavu namirnica i ispuniti očekivanja urbanih kupaca.
Ovaj hibridni model diskonta, convenience i food-to-go, opisujemo kao "discountvenience". Uz rastuću inflaciju, očekujemo da će ova vrsta ponude, usmerena na vrednost, poremetiti urbanu maloprodaju FMCG proizvoda.

Šampionska vrednost
Vrednost ostaje u središtu diskontera i to je osobina po kojoj se razlikuju od drugih kanala prodaje. Međutim, svedoci smo promene u načinu na koji se vrednost isporučuje kupcima, što uključuje uticajne promocije i povećanje personalizovanih ponuda kroz programe lojalnosti.
Takođe, očekuje se da će 2022. biti godina u kojoj će diskontni kanal igrati ključnu ulogu u dokazivanju da održivost može biti dostupna i pristupačna svim kupcima.

Komunikacija s kupcem
Kako se diskonteri sve više udaljavaju od modela hard diskontera, komunikacija s kupcima se razvija izvan vrednosti ponude. Kupci traže smernice od trgovca, posebno u vezi sa zdravljem i održivošću.
U predstojećem periodu, videćemo sve više diskontera koji komuniciraju o diferencijaciji proizvoda, kako bi pomogli kupcima da izaberu u skladu sa njihovim životnim stilom. To će dodatno razviti lojalnost i poverenje, što će dovesti do izuzetno velikog rasta.

Preoblikovanje asortimana
Očekujemo da će fokus iz 2021. na „posmatranju i preoblikovanju“ i dalje biti aktuelan, a diskonteri će nastaviti da sve više prilagođavaju svoj asortiman kako bi ispunili očekivanja kupaca.
Potrebe kupaca se menjaju i brzo razvijaju, kao i njihova percepcija diskontera. Na glavne igrače, poput Aldija i Lidla, sve se više gleda kao na supermarkete, pa se od njihovih asortimana očekuje više. Privatne robne marke nastaviće s inovacijama kako bi zadovoljili sve raznovrsniju potražnju i očekujemo da ćemo videti veći fokus na kvalitet.