Maersk se smatra liderom globalne trgovine, jer prevozi robu za trgovce na malo i potrošačke kompanije od Walmarta i Nikea do Unilevera.
Veći troškovi lanca snabdevanja potresli su industriju maloprodaje i pakovane robe od početka izbijanja COVID-19, posebno tokom prošle godine kada su ekonomije počele da se oporavljaju, sa zastojima u ključnim lukama koje drže kontejnere za sve, od hrane i zdravstvenih proizvoda do igračaka.
Logistika je veoma energetski i radno intenzivna, a to su dve od oblasti privrede koje su podložne značajnom inflatornom pritisku, rekao je Vincent Clerc, izvršni direktor Ocean and Logistics u Maersku.
Clerc je dodao da dok se zagušenja smanjuju u nekim delovima sveta, postaju sve gora u drugim, navodeći primer istočne obale Sjedinjenih Država i severne Evrope.
Ovde govorimo o dostupnosti vozača kamiona, o dostupnosti kapaciteta za premeštanje robe do unutrašnje infrastrukture, rekao je on.
izvor: esmmagazine
foto: unsplash/Galen Crout