Summi1
Summit2

Edvin Tokalić, Aroma marketi: Proaktivno reagujem na trendove na tržištu

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

13.07.2022

Prema Edvinovim rečima, u opis njegovog posla spadaju definisanje strategije, uloge i ciljeve kategorije, rad na asortimanu, optimizacija i prepoznavanje novih asortimanskih prilika na tržištu, analiza podataka, tržišta kao i samih trendova, kao i definisanje planograma poličnog prostora.

Takođe, njegove aktivnosti obihvataju i praćenje postavljenih KPI-eva, pregovori sa dobavljačima i održavanje partnerskih odnosa, definisanje marketinških aktivnosti u saradnji sa marketing timom zarad najbolje promocije artikala, optimizacija i praćenje lagera artikala sa kategorije.

Online sastanci, povremeni rad od kuće su mi lično omogućili da u određenim situacijama budem produktivniji gde svoje dragoceno vreme mogu da uposlim u mnogo zahtevnije zadatke. Rat u Ukrajni je imao velike efekte na tržište kao i sam rad kompanije. Lično ne mogu reći da se odrazio na moj rad direkto, ali indirekto jeste zbog samog ubrzanja tržišta i konstantnih promena koje se dešavaju. U današnjem vremenu veliki je izazov naći balans između konstantnog rasta cena na tržištu i to je nešto sa čime se borimo svakodnevno, ističe naš sagovornik.

Kako dodaje, promene kupovnih navika je svakodnevica sa kojom se susreću. Iz straha od kovida, potrošači su se okrenuli ka zdravijim rešenjima u svim kategorijama. Promene se itekako odnose i na kategoriju bezalkohonih pića, kaže Edvin, ali ne istim intenzitetima na različitim potkategorijama. Najveće promene se odnose na negazirane sokove, kao i na mineralne negazirane vode. Potrošači se sve više okreću zdravijim sokovima sa većim ili 100% sadržajem voća. Najprodavaniji artikal iz kategorije bezalkoholnih pića, u Aroma marketima, je voda od 1,5l. 

Online kupovina je nova normalnost i trend koji potrošači sve više primenjuju u svakodnevnom životu. Kao kompanija, nastojimo da budemo prisutni i online preko provajdera koji pružaju takav vid usluge. Bezalkoholna pića se, u jednakoj meri, poručuju kao i ostale kategorije što pokazuje prisutnost na narudžbinama. Kategorija koja je lider u ovom segmentu su gazirana pića i to veće litraže, objašnjava Edvin.

Inforamcije sakuplja iz raznih izvora koji mu mogu pomoći kako na najbolji način da vodi kategoriju. Veliki deo informacija o trendovima dobija od svojih poslovnih partnera. Te informacije, kako dodaje, odnose se na potencijalne nove proizvode, nove brendove, kao i kompanije na tržištu. Pored poslovnih partnera, magazini, kolumne, razni edukativni sajtovi, kao i edukacije koje im kompanija pruža, su sve vid gde crpi informacije o trenutnim trendovima, a i novim koji će doći. Prema njegovm mišljenju, ključ dobrog vođenja kategorije je reagovanje proaktivno na trendove koji su prisutni na tržištu. 

Definisanje odgovarajućeg asortimana je jedna od ključnih odluka u vođenju kategorijom. Odluku o tome koji proizvodi će biti uvršteni u ponudu donosim na bazi same kompanijske vizije i misije, pravca u kom želimo da idemo, a što je u korelaciji sa tržišnom slikom, kao i prepoznatljivošću artikla/brenda i njegove atraktivnosti kod potrošača, koji su ključan faktor za uspeh proizvoda na tržištu, zaključuje naš razgovor Junior Category manager u kompaniji Domaća trgovina.