Summi1
Summit2

Milena Matijević, Brand Marketing Coordinator, Carlsberg Srbija: Brendovi u digitalnom svetu

GOST UVODNIČAR - AVGUST 2022

Srbija

05.09.2022

Tu 2020. godinu ćemo svi pamtiti. O njoj će se generacijama pričati. Nažalost, ta godina je bila prekretnica za mnoge tektonske promene, kako ekonomske, tako i kulturološke koje i dan danas osetimo. Za poslovanje u bilo kom segmentu, a posebno za one delatnosti koje se oslanjanju na PR i marketing, pandemija korona virusom je značila promenu rutine, ali nikako i stajanje, jer ove delatnosti nikada ne spavaju.

Šta su nam ove promene donele na prvom mestu se ogledalo u digitalnom svetu. Digitalno tržište je, u 2020. godini, zabeležilo rast od 19,5% u Srbiji. U okviru celokupnog digitalnog tržišta, najveći rast u 2020. godini zabeležilo je mobilno oglašavanje (45,89%) i oglašavanje na društvenim mrežama (33%).

Tržište mobilnog oglašavanja u 2020. procenjeno je na 44,23 miliona evra. Međutim, iako je digitalno tržište poraslo, stopa rasta je niža nego prethodnih godina. Dodatno, skupština Srbije usvojila je, početkom 2021. godine, Zakon o digitalnoj svojini. Broj ljudi koji plaćaju onlajn u Srbiji je za 15 odsto veći nego u periodu pre izbijanja pandemije virusa korona, pokazalo je najnovije istraživanje o finansijskim navikama i potrebama aktivnih korisnika kartica u Srbiji – MasterIndex Srbija.

Na osnovu brojki, jasno je da brend skoro pa ne postoji ako nije aktivan u digitalnom svetu

Šta ove brojke znače za bilo koji brend? Na osnovu njih, jasno je da brend skoro pa ne postoji ako nije aktivan u digitalnom svetu. Na digitalno oglašavanje prošle godine u Srbiji je potrošeno nešto više od 56 miliona evra. Za godinu dana, ovo tržište poraslo je za 19,5 procenata, što našu zemlju smešta na treće mesto u Evropi, dok se za deceniju uvećalo čak šest puta. Redovni kanali komunikacije se proširuju. 
Influens marketing i dalje privlači veliku pažnju u digitalnom svetu. Veliki broj brendova ostvaruje dugoročna partnerstva sa različitim influenserima koji na neki način postaju i zaštitna lica brendova.

Međutim, zanimljiva je činjenica da sada i redovni korisnici mogu biti influenseri jednom brendu. Šta to zapravo govori? Recimo da ste veran fan nekog brenda i da koristite proizvode i usluge iz njegovog portfolija. Vaš utisak o tim proizvodima i vaše recenzije će dovesti do većeg engagement-a publike i bolje prodaje, nego možda objava nekog poznatog influensera za kog nismo sigurni da koristi proizvode koje reklamira.

Trend koji se pojavio je vrlo jasan svima i zbog toga pojedini brendovi imaju snažno prisustvo i angažovanje na digitalnim kanalima. Ono što je sasvim sigurno da će se ovaj pravac razvijati i u budućnosti i da će brendovi svoje komunikacione strategije prilagoditi ovim promenama.