Summi1
Summi1

UNICEF i Maybelline se udružuju u podršci mladima koji se suočavaju sa mentalnim problemima

AKTUELNO

Podrška

20.10.2022.

Kampanju UNICEF-a posvećenu mentalnom zdravlju mladih, iz privatnog sektora, prvi je podržao Maybelline New York i želi da pomogne da mladi i adolescenti uzrasta od 16 do 26 godina starosti dobiju stručnu podršku na vreme, s obzirom na to da loše raspoloženje prijavljuje 10,8% učenika, a osećaj nervoze barem jednom nedeljno njih 21,9%.

UNICEF i Maybelline udružili su snage i u Srbiji počinju zajedničku kampanju pod nazivom Brave Together (Hrabri zajedno) kako bi mlade osobe koje se suočavaju sa izazovima koji prevazilaze njihove snage dobile stručnu podršku. Zahvaljujući donaciji Maybelline-a u iznosu od 2.370.195 dinara, mladi ljudi će svakoga dana od 18 do 22 sata putem chat-a na platformi svejeok.rs, moći da razgovaraju sa stručnjacima o problemima koji ih tište. Pomoć je moguće dobiti i besplatnim pozivanjem broja 116111.

Adolescencija je period  suočavanja sa raznim teškoćama koje mogu da se odraze na mentalno zdravlje. To je i period u kojem se može učiniti mnogo toga kako bi se mentalno zdravlje mlade osobe očuvalo i učvrstilo pre prelaska u odraslo doba. Najvažniji korak na tom putu jeste otvoren razgovor i blagovremeno informisanje o svim mogućim problemima. Kao kompanija koja brine o dobrobiti zajednice u kojoj deluje, želimo da mladima u ovim izazovnim vremenima osiguramo pristup lako dostupnoj i besplatnoj stručnoj pomoći. Uvereni smo da će platforma Sve je ok olakšati razumevanje i nošenje sa problemima na polju mentalnog zdravlja, naglasila je Jelena Aleksić, koordinatorka projekta Brave Together.

Cilj zajedničke kampanje je da se mladi ljudi edukuju da prepoznaju kada treba potražiti pomoć, jer nema osobe koja je potpuno otporna na probleme. U zavisnosti od toga kako se nosimo sa problemima, kako se osećamo kada nam se čini da nismo dorasli situaciji, možemo imati bolje ili lošije mentalno zdravlje. Upravo je prepoznavanje trenutka kada treba potražiti pomoć odlučujuće da sačuvamo mentalno zdravlje i izgradimo kapacitete da se nosimo sa izazovima odrastanja. 

UNICEF i Maybelline žele da pomognu mladim ljudima da slobodno pričaju o problemima i nesigurnostima sa kojima se suočavaju, jer je stigma vezana za mentalno zdravlje dodatni problem koji mlade ljude sprečava da pomognu sebi i drugima. Da bismo razgovor sa stručnjacima učinili dostupnijim i prihvatljivijim, obezbedili smo da mladi putem chat opcije razgovaraju sa stručnjacima u terminima za koje su se mladi prethodno izjasnili da im najviše odgovaraju.

Jako je važno da savet ili stručnu podršku potraže od ljudi koji su osposobljeni da pomognu. Svaki problem sa mentalnim zdravljem zahteva pažnju i mi želimo da ohrabrimo mlade da potraže pomoć porodice, prijatelja ili profesionalaca koji se bave mentalnim zdravljem, jer ono što je danas izazov, sutra može biti poznata situacija koja nas ne uznemirava, ukoliko smo na vreme tražili i dobili stručnu podršku, izjavila je Stanislava Vučković, rukovoditeljka Programa za mlade UNICEF-a u Srbiji.

Kampanju su podržali Ministarstvo zdravlja, Institut za mentalno zdravlje i brojni partneri. UNICEF će sa partnerima iz privatnog sektora i poslovne zajednici raditi na kreiranju održivih rešenja za mlade ljude i adolescente u Srbiji koji se suočavaju sa problemima mentalnog zdravlja.  

izvor: InStore
foto: Unicef