Summi1
Summit2

Analiza: Pregled 2022. godine u Srbiji po Viberu

Inmarketing

Marketing

26.12.2022

Od ukupnog broja, 71% potrošača nastoji da ima lak pristup komunikaciji sa brendom ili kompanijom po izboru. Svesni ove promene u navikama i očekivanjima potrošača, sve je veći broj globalnih i srpskih kompanija koje su se okrenule Viberu sa namerom da budu još bliže povezane sa svojom ciljnom javnošću, kreiraju ambijent za besprekorne interakcije između kupaca i brendova – i budu u mogućnosti da ostvare kontakt sa korisnicima u svakom trenutku njihovog ciljnog boravka na platformi

Autor: Rakuten Viber

Rakuten Viber, jedna od vodećih svetskih kompanija za glasovnu komunikaciju i aplikacija za razmenu poruka, predstavila je najuticajnije trendove koji prikazuju kako su korisnici, organizacije, institucije i brendovi u Srbiji koristili aplikaciju tokom 2022. Viber je deo Rakuten grupacije iz Japana - jedne od najvećih na svetu iz domena elektronske trgovine, i do sada je preuzet više od milijardu puta na uređajima koji koriste Android operativni system. Viber je u Srbiji prisutan na više od 90% pametnih telefona na tržištu - što ga čini vodećom aplikacijom za komunikacije u zemlji.

Četovanje je zakon

Značajnih 10% od svih poruka poslatih među korisnicima Vibera širom sveta potiče iz Srbije. Češći izbor slanja poruka nad pozivanjem je primetan - a naročito u grupnoj komunikaciji. Svaki korisnik Vibera je u proseku učesnik u barem šest grupnih četova. Broj korisnika koji komuniciraju unutar grupa je u porastu od 5% u odnosu na prethodnu godinu. Grupni četovi su omiljeni zbog mogućnosti da spajaju članove porodica, saradnike i prijatelje i održe osećan pripadnosti i bliskosti - gde god se sagovornici u tom trenutku nalazili.

Čvrsto smo povezani

Porast od 22% u broju kreiranih Viber kanala i zajednica u Srbiji tokom 2022. ukazuje na to da korisnici pomno prate važna obaveštenja, objave i najnovije vesti vezane za njihove omiljene javne ličnosti i organizacije direktno od Vibera. Kanali su prepoznati kao savršena platforma za objavljivanje informacija koji stvaraju dinamičnu interakciju brojnih zajednica putem zanimljivog sadržaja, GIFova objektiva i stikera.

Viralni i interaktivni Viber stikeri i objektivi omogućavaju korisnicima da se kreativno izraze tokom četovanja. Viber je predstavio objektive pre nešto više od godinu dana na svojoj platformi - i od tada su korišćeni više od milijardu puta. Prepoznavši porast interesovanja za unapređenu stvarnost (AR) i raznorodni vizuelni sadržaj, Viber je omogućio brendovima i organizacijama da kreiraju sopstvene Objektive i Stikere na platformi – čime osnažuju svoj imidž i povećavaju svest javnosti o njima.

Unapređenje interakcija između brendova i korisnika

Od ukupnog broja, 71% potrošača nastoji da ima lak pristup komunikaciji sa brendom ili kompanijom po izboru. Svesni ove promene u navikama i očekivanjima potrošača, sve je veći broj globalnih i srpskih kompanija koje su se okrenule Viberu sa namerom da budu još bliže povezane sa svojom ciljnom javnošću, kreiraju ambijent za besprekorne interakcije između kupaca i brendova – i budu u mogućnosti da ostvare kontakt sa korisnicima u svakom trenutku njihovog ciljnog boravka na platformi.

Kompanije sve češće primenjuju reklamna rešenja kako bi povećala nijhovu vidljivost i privukla nove korisnike. Tokom 2022. prosečni broj impresija reklamnog sadržaja na Viberu mesečno dostigao je značajnih šest milijardi širom sveta – od čega je 605 miliona ostvareno u Srbiji. Poslovne vertikale, u kojima je zabeležen najveći rast reklamnih aktivnosti, bile su pravne usluge (rast od 450%), finansijske usluge (rast od 433%), pokloni i čestitke (rast od 272%), industrija zabave (215%) i putovanja i ugostiteljstvo (141%).

Brendovi su pokazali i naglašeno interesovanje za rešenja Viberovih poslovnih poruka (kao Viber Business Messages i unutar čet botova) kao mehanike pomoću koje se grade veze sa potrošačima unutar njihove omiljene aplikacije za razmenu poruka. Tokom 2022. – Viber je u Srbiji zabeležio:
• Više od 170 miliona poruka razmenjenih unutar čet-botova, time otkrivši rast popularnosti automatizovanih rešenja, dostupnih korisnicima 24/7;
• Rast od neverovatnih 176% u broju novih naloga za poslovne poruke u Srbiji – u poređenju sa “novajlijama” registrovanim tokom 2021.
• Sveukupni rast od 43% isporučenih poslovnih poruka: broj promotivnih poruka (posebnih ponuda, popusta) porastao je za 46%, konverzacijskih (podrška agenta prodaje uživo) za 91%, a transakcionih (potvrde porudžbine, praćenje isporuke, podsetnik rezervacija) – za čak 126%. 
Povećanje transakcionih poruka označava rastući trend deljenja važnih notifikacija u interakcijama između brendova i korisnika. 

Trendovi budućnosti

Tokom 2022. Viber je načinio važan korak napred u ostvarenju svoje strategije prerastanja u “super-aplikaciju”. Tokom ove godine – aplikacija je predstavila svoju bezbedno i pouzdano digitalno rešenje za izvršenje međunarodnih plaćanja i finansijskih transfera. Plaćanja na Viberu omogućavaju korisnicima da međusobno šalju sredstva lako kao da je u pitanju obična poruka. Prvobitno predstavljena preko liste čekanja u Grčkoj i Nemačkoj, funkcija će uskoro biti predstavljena i u drugim zemljama – uključujući i Srbiju. Plaćanja na Viberu proširuju obim Viberove iskoristivosti i vrednosti – što ga čini neizostavnim izborom za milione korisnika i – uz najavljene inovacije – hiljade brendova i kompanija.

Tokom naredne godine, Viber će preduzeti još nekoliko koraka u realizaciji strategije prerastanja u super-aplikaciju. Pre svega, pružiće brendovima mogućnosti da postave sve svoje poslovne informacije, usluge i kanale komunikacije na Viberu unutar jedinstvene meta-poslovne celine – što će korisnicima i kupcima omogućiti da lako pronađu biznise i kompanije koje su im potrebne – i sa njima ostvare sadržajnu interakciju.

Kao dodatak tome, Viber će predstaviti i poseban folder koji će pomoći korisnicima da organizuju svoje konverzacije sa brendovima i kompanijama na njima odgovarajući način – čime će se unaprediti korisničko iskustvo, kao i povećati primećenost brendova.

Najavljena ažuriranja naše aplikacije predstavljaju veliku prekretnicu i postavljaju osnovu za uvođenje novih funkcionalnosti koje pripadaju Viberovoj strategiji prerastanja u super-aplikaciju. Najvažniji ciljevi će biti povećanje iskoristivosti aplikacije od strane naših korisnika, i proširenje mogućnosti za još sadržajniju komunikaciju brendova i kompanija sa njihovom ciljnom javnošću, čime se stvara dodatna vrednost za obe  strane – na brži način i u manje faza, ističe Kristina Konstandače, glavni direktor odeljenja za prihode kompanije Rakuten Viber.

O aplikaciji Rakuten Viber

Rakuten Viber povezuje ljude bez obzira na to ko su ili odakle dolaze. Globalna baza korisnika nudi niz funkcija kao što su razgovori 1-na-1, video pozivi, razmenu poruka u grupama i ažuriranja i razgovore s omiljenim brendovima i poznatim ličnostima. Viber obezbeđuje korisnicima sigurno i besplatno okruženje za deljenje emocija. Rakuten Viber je deo Rakuten Group Inc, svetskog lidera u e-trgovini i finansijskim uslugama. Za kompanije, Viber nudi mesadžing rešenja (čet botove, poslovne poruke), plasirane reklame, brendirane stikere i objektive - i uskoro dostupna rešenja iz domena poslovnih poziva. Sve navedene funkcionalnosti pomažu kompanijama da pristupe svojim mušterijama tokom svake faze procesa kupovine.