Summi1
Summit2

Poljska: Lidl uvodi "tihe sate" u susret Svetskom danu osoba sa autizmom

AKTUELNO

Svet

30.03.2023

Kompanija četvrtu godinu zaredom uvodi "tihe sate" u susret Svetskom danu osoba sa autizmom koji se obeležava 2. aprila.

Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije (SZO), autizam se dijagnostikuje kod 1 od 100 dece, što znači da u Poljskoj ima oko 400.000 osoba u spektru autizma, navodi kompanija. 

Svakodnevno se suočavamo sa brojnim stimulansima koji nam dolaze iz okolnog sveta. Za većinu nas one mogu biti zamorne, ali ne predstavljaju ozbiljne prepreke svakodnevnom funkcionisanju. Situacija je drugačija u slučaju osoba sa spektrom autizma, gde čak i nekoliko minuta boravka u buci, jakom intenzitetu svetlosti ili grupi ljudi može izazvati jak stres, anksioznost i razdražljivost. Imajući na umu udobnost ljudi u spektru i njihovih staratelja, uveli smo "tihe sate", navodi Lidl.

Tokom „tihih sati“ petkom od 8:00 do 10:00 i subotom od 19:00 do 21:00, muzičke i glasovne poruke su isključene u svim prodavnicama trgovca u Poljskoj. Pored toga, klijenti koji se izjašnjavaju da su osobe iz autističnog spektra uslužuju se van reda, na prioritetnim kasama.

Drago nam je što se sve više partnera pridružuje našoj kampanji. Pre četiri godine, lanac Lidl je među prvima u zemlji primenio ovo rešenje u svim svojim objektima, dajući primer da poslovna aktivnost može da ide ruku pod ruku sa uvođenjem objekata za klijente iz spektra autizma. Zajedničke akcije sa partnerima kao što je Lidl nam omogućavaju da svakodnevno ispunjavamo svoju misiju i pomažemo u izgradnji društvene svesti o autizmu i senzibiliziramo društvo za potrebe neurodiverzitetnih ljudi, rekao je Tomasz Michałovicz, predsednik JiM fondacije.

Izvor: dlahandlu.pl
Foto: Lidl